۲۰ کتاب پرفروش سال 1402 کتاب‌رسان

 کتاب‌رسان
مدت مطالعه ۱۳ دقیقه
دسته بندی: اخبار
۲۰ کتاب پرفروش سال 1402 کتاب‌رسان ۲۰ کتاب پرفروش سال 1402 کتاب‌رسان

در این مقاله به معرفی کتاب هایی می پردازیم که در سال 1402 در کتاب رسان بیشترین فروش را داشتند.

کدام کتاب‌ها از مردم بیشتر دل برده‌اند؟ این سوالی است که در پایان هر سال برای یافتن جوابش هیجان زده‌ایم و بعد از بالا و پایین کردن آمار و ارقام از دیدن نتایج شگفت‌زده می‌شویم. ما در کتاب‌رسان همیشه در تبلیغ و ترویج کتاب سعی کرده‌ایم به سراغ آثاری برویم که دارای این سه مولفه باشند: الف)دارای محتوای سالم و ارزشمند باشد ب)از جذابیت‌ و کشش لازم برخوردار باشد ج)مسئله‌ای از مسائل فکری و اعتقادی مخاطب را برطرف سازد. در کمال ناباوری شاهد هستیم که هر ساله مخاطبان کتاب‌رسان به این سه مولفه بیش از ما پایبند هستند و درست همان کتاب‌هایی که در این سه شاخصه می‌درخشند مورد استقبال بیشتر نیز قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله کتاب‌های مفید و خوشخوانی برای لیست مطالعه‌تان در سال جدید پیدا کنید.

 

۲۰) لینالونا

این اثر یکی از موفق‌ترین آثار نویسنده پرکار و خوش قلم کودکان کلر ژوبرت است. در این کتاب که برای کودکان اول و دوم دبستان نوشته شده ماجرای دختری را می‌خوانیم که با آدمکی از جنگل کاج آشنا می‌شود. آدمک موهای آبی دارد و دوست دارد موهای دخترک را ببیند اما او به او توضیح می‌دهد نمی‌خواهد زیبایی‌هایش را به همه نشان بدهد و تمایل دارد مردم او را به خاطر چیزهای دیگری دوست بدارد. این داستان به شکلی زیبا فلسفه حجاب را برای کودکان در قالب داستان شیرین و خواندنی توضیح می‌دهد.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
لینالونا لینالونا
کلر ژوبرت
%۱۰
۴۰,۵۰۰ تومان

۱۹) جعبه سیاه

امیراسدالله علم سال‌های بسیار وزرات دربار محمدرضا پهلوی را برعهده داشت. او در واقع سوروساتچی شاه بود که از زیروبم اتفاقات خصوصی و سری دربار اطلاع داشت. علم وقایع روزانه‌اش را به شکل منظم می‌نوشت و بسیاری از فسادهای مالی، جنسی و مشکلات خاندان پهلوی را در این نوشته‌ها شرح داده بود. این کتاب در واقع تلخیصی از آن روزنوشت‌ها است که به قلم یکی از وفادارترین افراد نزد پهلوی حقایق سیاه و کثیف این خاندان را برملا می‌سازد.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
جعبه سیاه جعبه سیاه
سید محمدحسین راجی
%۱۰
۶۷,۵۰۰ تومان

۱۸) خدا زاده

جامعه‌ای که تاریخ گذشتگانش را نخواند از تکرار اشتباهات آن‌ها در امان نیست. حالا که گروهی معاند در حال تطهیر گذشته خاندان پهلوی هستند و از این سلسله ضعیف و زبون قهرمان‌هایی می‌سازند که در حال ساخت ایرانی شکوهمند بودند بر همگان لازم است تا حقایق را بیش از گذشته به گوش نسل جوان برساند. این کتاب که به همت اندیشکده سعداء تدوین شده با استناد به منابع خارجی و تحلیل محققان خارجی ناکارآمدی و نقاط ضعف حکومت پهلوی دوم مرور شده است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
خدا زاده خدا زاده
سید محمدحسین راجی | محسن فوجی
%۱۰
۱۷۱,۰۰۰ تومان

۱۷) بی‌نمازها خوشبخت‌ترند؟

نوجوانی برهه مهم و حساسی است که بسیاری از تصمیم‌های مهم زندگی در همین دوران رقم می‌خورد. اگر به نوجوان مسیر معنویت و شریعت با منطق محکم و بیان شیرین نشان داده شود قطعا فطرت پاک و جان حق طلب او در پی یافتن خداوند پیش می‌رود و مسیر سعادت را طی می‌کند، اما نوجوانی که عقل و فکرش با افکار پست و شبهات آلوده گردد بازگشتش به مسیر حق و حقیقت دشوارتر خواهد بود. این کتاب تلاش دارد با بیان داستان به سوالات و دغدغه‌های دینی نوجوان پاسخ بدهد و آن‌ها را نسبت به مسائلی همچون حجاب و نماز روشن سازد.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
بی نمازها خوشبخت ترند؟ بی نمازها خوشبخت ترند؟
فاطمه دولتی
%۱۰
۵۷,۶۰۰ تومان

۱۶) رشد

کتاب رشد حاوی نگاهی نو در برخورد با قرآن است و دیداری تازه با سورهٔ عصر دارد. بخش اول کتاب، پیرامون آسیب‌شناسی روش مطالعه واژگان قرآنی و نحوه مواجهه با آن‌ها است و در بخش دوم آن از رهگذر فهم آیات سوره عصر، به این سؤال اساسی پاسخ داده می‌شود که هدف انسان در زندگی چیست و برای چه آفریده شده است؟ برای رسیدن به پاسخ صحیح این سوال، ابتدا ۳ واژه خسر، رشد و تکامل تحلیل می‌شود و نهایتاً مشخص می‌شود که «رشد » هدف اصلی از آفرینش انسان است. رشد، زیادشدن انسان به‌معنای جهت‌دادن به استعدادهاى تکامل‌یافته‏ انسانی است؛ جهتی که استعدادهای انسان را از بن‌‏بست مى‏‌رهاند و آدمی را از خسر نجات می‌دهد. تفاوت رشد و تکامل و ضرورت رشد و عوامل رشد، مطالبی است که در این کتاب مطرح شده است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
رشد صفایی حائری رشد صفایی حائری
علی صفایی حائری
%۱۰
۵۵,۸۰۰ تومان

۱۵) صعود چهل ساله (جلد۲)

پس از موفقیت جلد اول صعود چهل ساله که حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران بود و به ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه کارنامه جمهوری اسلامی در چهل سال اول با حکومت پهلوی می‌پرداخت، در بهمن ماه سال 1402 دومین جلد از این مجموعه روانه بازار نشر شد و بسیار زود به یکی از آثار پرفروش سال بدل گشت. این کتاب به سیر پیشرفت و توسعه چهار ابرقدرت جهان(چین، آمریکا، هلند و انگلیس) در طول تاریخ می‌پردازد و نشان می‌دهد ایران اسلامی توانسته بسیاری از مراحل توسعه آنان را طی کند و به نزدیکی قله برسد.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
کتاب صعود چهل ساله (جلد دوم) کتاب صعود چهل ساله (جلد دوم)
سید محمدحسین راجی
%۱۵
۱۷۰,۰۰۰ تومان

۱۴) تاوان عاشقی

محمدعلی جعفری که چندین اثر مستند در حوزه جبهه مقاومت نوشته در این اثر به سراغ یک سوژه ناب و جذاب رفته که آمریکای لاتین را با خاورمیانه گره می‌زند. مردی که ناگهان نور اسلام او را به خود جذب می‌کند و در جستجوی یافتن حقیقت به ایران می‌آید و بانویی از نوار غزه که اخبار مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را به جهان مخابره می‌کند. سرنوشت این دو انسان را که آرمان فلسطین در قلب دارند به هم پیوند می‌زند و عشقی الهی خلق می‌شود.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
تاوان عاشقی تاوان عاشقی
محمدعلی جعفری
%۱۰
۶۳,۰۰۰ تومان

۱۳) مجموعه سرگذشت استعمار

یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب شناساندن تاریخ ایران و کشورهای مستعمره به نسل جوانی است که چهره خشن و ظالم استعمارگران را ندیده‌اند و خیال می‌کنند پیشرفت و ثروت انباشته در این کشورها حاصل زحمات خودشان است. این مجموعه پانزده جلدی با قلمی ساده و قصه‌گو سرگذشت بزرگترین و خونخوارترین استعمارگران جهان و بلاهایی که بر سر دیگر ملت‌ها آورده‌اند را به شکلی مختصر و جذاب شرح داده است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
مجموعه سرگذشت استعمار (پانزده جلدی) مجموعه سرگذشت استعمار (پانزده جلدی)
مهدی میرکیایی
%۱۵
۸۳۷,۲۵۰ تومان

۱۲) خون دلی که لعل شد

انقلاب اسلامی حاصل زحمت و رنج هزاران مجاهد و مبارز انقلابی است که در راه تحقق آرمان‌هایشان از بسیاری خواسته‌های زندگی گذشتند و با تحمل سختی‌های بسیار توانستند نظام طاغوت را براندازند. رهبر انقلاب به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس در مکتب امام خمینی (ره) به دلیل بیدار ساختن مردم بارها طعم زندان و تبعید را چشیدند که در این کتاب با بیان خود شرح این ایام دشوار از زندگی خود را برای مردم بیان نموده‌اند.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
خون دلی که لعل شد خون دلی که لعل شد
محمدعلی آذرشب
%۱۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان

۱۱) انسان 250 ساله (حلقه دوم)

در نگاه معرفتی رهبر انقلاب سرگذشت زندگی پیامبر و جانشنان بر حق ایشان را نباید به شکل تفکیک شده نگریست. ایشان همگی نور واحدی بودند که چراغ اسلام را روشن نگه می‌داشتند و هدف الهی را پیش می‌بردند. از این روی تمام  فعالیت‌های ایشان در واقع عمل یک فرد بوده که به اقتضای زمانه و مردم شیوه‌اش تغییر می‌کرده. ایامی ضرورت ایجاب می‌کرده تا صلح کنند و هنگامه‌ای دیگر قیام وجوب پیدا می‌کرده است. تحلیل فعالیت‌های امامان با این نوع نگاه نتایج درخشانی به دنبال دارد که رهبر انقلاب در این کتاب شرح داده‌اند.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
انسان 250 ساله (حلقه دوم) انسان 250 ساله (حلقه دوم)
سید علی حسینی خامنه ای
%۱۰
۷۶,۵۰۰ تومان

۱۰) من میترا نیستم

جنگ و انقلاب از جمله اتفاقاتی بودند که همه‌ی ملت پای کار آمدند و هرکس به قدر توان و اراده‌اش برای پیشبرد آن زحمت کشید. در این جهاد عظیم نه جنسیت و نه سن مطرح نبود و از هر صنف و گروهی می‌توان نمونه‌های درخشانی یافت. همچون شهیده زینب کمایی که یک دختر نوجوان بود اما مانند برادران بسیجی به دفاع از وطن و عقیده‌اش پرداخت و مزد مجاهدتش را گرفت. این کتاب به شکل ویژه به دختران نوجوان پیشنهاد می‌شود.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
من میترا نیستم من میترا نیستم
معصومه رامهرمزی
%۲۰
۷۹,۲۰۰ تومان

۹) کهکشان نیستی

در روایات توصیه به همنشینی با عالمان و افراد باتقوا می‌شود. چرا که همین مجالست با این افراد کم کم در انسان اثر می‌گذارد و عطر معنویت این بزرگان در وجود انسان می‌پیچد و او را عاقبت به خیر می‌کند. مطالعه این کتاب نیز همچنین خصوصیتی دارد. مرور زندگی کوه معنویت و قله تقوا آیت الله سیدعلی قاضی که بر هوای نفسش لگام زد و پله پله مسیر بندگی را طی نمود در انسان انگیزه و امیدی می‌آفریند که رسیدن به خداوند محال نیست و قدم زدن در این راه با پیگیری دستورات بزرگان ممکن است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
کهکشان نیستی کهکشان نیستی
محمدهادی اصفهانی
%۲۰
۱۷۶,۰۰۰ تومان

۸) مجموعه قهرمانان کربلا

حماسه کربلا خط‌کشی است برای تمام انسان‌ها تا بدانند کجا ایستاده‌اند. هر عمل و هر ساعت می‌توان به فطرت خود رجوع کرد و سنجید در سپاه حق و عدالت ایستاده‌ایم یا مثل اکثریان جزو ساکتین و سیاهه لشکر باطل هستیم. از همین روی شناساندن یاران امام حسین (علیه السلام) که هرکدام از یک رنگ و نژاد بودند الگوی بسیار خوبی هستند برای کودکان تا سپاه حق را بشناسند و همچون قهرمان کربلا زندگی کنند.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
مجموعه قهرمانان کربلا (9 جلدی) مجموعه قهرمانان کربلا (9 جلدی)
منصوره مصطفی زاده
%۱۵
۳۷۴,۸۵۰ تومان

۷) مجموعه قهرمان من

قهرمانان موثرترین الگوهای تربیتی و فکری کودکان هستند. آن‌ها سعی می‌کنند تمام ساختارهای رفتاری و گفتاری قهرمانشان را تقلید کنند. ایران اسلامی نیز پر است از قهرمان‌های بزرگی که نامشان به قدر قهرمانان غربی در رسانه آورده نشده اما رشادت‌هایشان هر انسانی را به تحسین وامی‌دارد. این مجموعه کودکان ایران زمین را با مردانی همچون حاج همت، داداش ابراهیم و خانم امدادگر آشنا می‌سازد.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
مجموعه قهرمان من (13 جلدی) مجموعه قهرمان من (13 جلدی)
جمعی از نویسندگان
%۱۵
۴۳۳,۵۰۰ تومان

۶) ترجمه الغارات

سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی از این کتاب به عنوان مقتل امیرالمومنین (علیه السلام) یاد کرده‌اند. کتابی که از سال‌های پایانی عمر حضرت و اوج مظلومیت ایشان در جامعه اسلامی می‌گوید. پس از جنگ صفین و ماجرای حکمیت معاویه گروه‌های کوچکی را به مناطق تحت امر حضرت گسیل کرد که ذره ذره حکومت ایشان را تضعیف می‌کردند و کار را از دست ایشان خارج می‌ساختند. در این میان بی‌بصیرتی خواص و عدم همراهی مردم با امام زمانشان سبب گشت تا مظلومیت و غربتی سخت بر امام علی (علیه السلام) مسلط شود.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
ترجمه الغارات ترجمه الغارات
علیرضا پناهیان | سید محمود زارعی
%۱۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان

۵) تنها گریه کن

مادرانی که فرزندان خود را بزرگ می‌کنند و به خاطر حفظ دین سرمایه‌های خود را فدا می‌کنند قهرمانان بزرگی هستند که مطالعه زندگی‌شان به انسان درس‌های فراوانی می‌دهد. بانو اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان از جمله این اسطوره‌های صبر و مقاومت است که زندگی پرفراز و نشیبی از سرگذرانده و حتی تحسین و تمجید رهبر را نیز  به دنبال داشته است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
تنها گریه کن تنها گریه کن
اکرم اسلامی
%۱۵
۱۰۶,۲۵۰ تومان

۴) طرح کلی اندیشه اسلامی

آیت الله خامنه‌ای سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب مبانی جامعه‌ای که قرار است براساس تعالیم الهی و قرآن پیش برود را طرح‌ریزی کردند و این مباحث ارزشمند را در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) مشهد برای خیل مشتاقان ارائه کردند. مبارزه پیامبران با طواغیت و تمدنی که برای آن تلاش می‌نمودند با استناد به متن قرآن تشریح گشته و مباحث آن همچنان نیز برای جامعه و اهل علم مفید فایده است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
سید علی حسینی خامنه ای
%۱۵
۱۰۶,۲۵۰ تومان

3) ستاره ها چیدنی نیستند

دختری در اعتراض به سیاست‌ها و قوانین مدنی کشور به ایالات متحده مهاجرت می‌کند و در آنجا با نیرویی اطلاعاتی آشنا می‌شود که از او می‌خواهد پیرامون حجاب و حقوق زنان مقاله بنویسد. آن‌ها برای کسب اطلاعات و نوشتن مقالات دقیق‌تر علیه اسلام و ایران به یک مرکز اسلام شناسی در نیویورک می‌روند. جایی که یک روحانی آگاه با بیانات شیوا و دقیقش آن‌ها را به نسبت به تاریخچه و فلسفه حجاب و عفاف آشنا می‌سازد و زیبایی‌های احکام اسلام را به آن‌ها معرفی می‌کند.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
ستاره ها چیدنی نیستند ستاره ها چیدنی نیستند
محمدعلی حبیب اللهیان
%۱۵
۱۱۴,۷۵۰ تومان

۲) حضرت حجت (عجل الله)

آیت الله بهجت از جمله دلدادگان و یاران حقیقی امام زمان (عجل الله) در زمانه معاصر بودند که مباحث متعددی را پیرامون ایشان مطرح نمودند و دل‌های مشتاقان و محبان را به سوی ایشان رهسپار نمودند. تمامی سخنان گهربار ایشان پیرامون شخصیت و راه‌های تحقق فرج شخصی و عمومی در این کتاب گردآوری شده و هرکس که بخواهد فکر و روحش رنگ و بوی مهدوی بگیرد نباید این کتاب را از دست بدهد.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
حضرت حجت حضرت حجت
آیت الله بهجت
%۱۵
۴۲۵,۰۰۰ تومان

۱) خاتون و قوماندان

شهید علیرضا اولین فرمانده لشکر فاطمیون بود که در ابتدای جنگ سوریه مجاهدان قدیمی افغان را به دور خود جمع کرد و سپس با حمایت سپاه قدس ایران یگانی قدرتمند و دلیر تشکیل دادند که در دفاع از حرم مجاهدت‌های شیرمردانه‌شان به یادگار ماند. این کتاب از زبان ام البنین حسینی همسر این فرمانده بزرگ است که سال‌های بسیاری از عمرش را به جهاد و مبارزه از مرزهای اسلام گذراند و سرانجام در محضر حضرت زینب مزد سال‌ها دویدن و جنگیدنش را گرفت.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
خاتون و قوماندان خاتون و قوماندان
مریم قربانزاده
%۱۵
۱۰۶,۲۵۰ تومان

دسته‌بندی کتاب‌ها