بنر پویش صندوق اربعین

مجموعه سلوک عاشورایی (ده جلدی)

مجموعه سلوک عاشورایی (ده جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱,۵۰۰,۰۰۰
%۱۵
۱,۲۷۵,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۸۵۸
وزن:
۳۳۵۲ گرم

معرفی کتاب

مجموعه «سلوک عاشورایی» سلسله بیانات آیت الله مجتبی تهرانی پیرامون نهضت عاشورا است. ایشان از محرم سال 1380 تصمیم گرفتند تا دهه ابتدایی محرم را با محوریت یکی از مضامین بنیادین این حادثه بزرگ  پیش ببرند و تلاش نمایند با مرور بیانات امام حسین (علیه السلام) از مدینه تا کربلا فهم عمیق‌تری از این ماجرا به مخاطب انتقال دهند. سنتی که تا پایان عمر مبارک ایشان ادامه پیدا کرد و حاصلش این ده مجلدی است که مشاهده می‌کنید.

آیت الله مجتبی تهرانی از جمله عالمان وارسته و به نام شهر تهران بود که حدود شصت سال محفل درس اخلاق ایشان مامن کسانی بود که از کوران دنیا و مادیات به تنگ آمده بودند و در جستجوی رهنمایی به سوی حق بودند. ایشان از شاگردان برجسته امام خمینی بودند که در سن 25 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند. استعداد علمی و تلاش خستگی ناپذیر ایشان سبب شد تا امام مسوولیت تدوین رساله عملیه خود را به ایشان محول گرداند. پس از سال‌ها تحصیل در حوزه علمیه مشهد، قم و نجف ایشان رحل اقامت در تهران گزیدند و چراغ راهی شدند تا معارف الهی به سمع و نظر مردم این شهر برسد. مجلس درس ایشان کارخانه انسان سازی بود که حاصل تلاقی نفس حق ایشان و کلام نورانی اهل بیت بود و به رشد معنوی افراد در بعد فردی و اجتماعی کمک شایانی کرد.

حماسه کربلا یک گنجینه عظیم از معارف و محاسنی است که تا روز قیامت می‌توانند روشنگر راه برای تمام انسان‌ها باشند. با توجه به عبارت زیبای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاء» برای تمام انسان‌ها عاشورا و کربلایی است که فردا باید انتخاب کند در کدام سمت این میدان ایستاده است. فهم درست از اهداف قیام حسینی و موضع گیری امام نسبت به اوضاع جامعه برای اینکه انسان در صحنه زندگی خود بتواند راه درست را اتخاذ کند تاثیر به‌سزایی دارد. در این راه تحلیل و تبیین عارف واسته‌ای که در مسیر فهم آیات قرآن و کلام اهل بیت استخوان خرد کرده است و تلاش نموده تا منظومه فکری خود را به اسلام ناب محمدی نزدیک گرداند، قطعا راهگشای عام و خاص جامعه خواهد بود. در ادامه معرفی مختصری از هر منزل داریم تا آشنایی بهتری با این مجموعه پیدا کنید.

منزل اول-تعاون و همیاری: از جمله اهداف اساسی امام برای مخالفت با حکومت یزید این بود که نمی‌خواستند با بیعت و تمکین به این حکومت تعاون بر اثم و عدوان داشته باشند، به همین دلیل علم مخالفت با او را برداشتند.

منزل دوم-امر به معروف و نهی از منکر: امام در راه احیای دین و ممانعت از انحراف آن به قیامی دست زدند که در راهش خون عزیزترین افراد خود را ایثار نمودند اما سلامت اسلام را تا روز قیامت بیمه نمودند.

منزل سوم-هجرت و مجاهدت: لازمه حفظ دین در تمام اعصار هجرت و مجاهدت است. دو مفهومی که تعابیر عمیقی از آن‌ها برداشت می شود و امام حسین (علیه السلام) برترین مرتبه آن دو را انجام دادند.

منزل چهارم-دین و دین‌داری: حادثه عاشورا در واقع در راستای دین‌داری امام بود و ایشان وظیفه دینی خود در آن لحظه را بر این می دیدند که برای حفظ دین جامعه حتی از جان خود بگذرند.

منزل پنجم-استقامت و پایداری: لازمه ایمان استقامت در راه آن و تاب آوردن در مقابل ابتلائاتی است که در راه انسان دچارشان می شود. چه بسیار افرادی که توان پرداخت هزینه دین‌داری که همان پایداری در راه حق است را ندارند.

منزل ششم-حق و باطل: تمام حق در مقابل تمام باطل در صحرای کربلا مقابل یکدیگر ایستادند. با این حال امر بر بسیاری از مردم مشتبه شده بود و توانایی تشخیص آن دو را نداشتند. این کتاب ملاک شناخت حق و باطل را به شما می‌دهد.

منزل هفتم-عزت و ذلت: شعار «هیات منا الذله» از مشهورترین شعارهای عاشورا است که بیان می‌کند مرگ با عزت شرافت دارد بر زندگی ذلیلانه. شعاری که اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به بهترین نحو به آن عمل کردند.

منزل هشتم-غیرت دینی: از جمله مفاهیم که عالی‌ترین نمودش را می‌توان در حماسه عاشورا یافت غیرتمندی امام حسین (علیه السلام) در دفاع از کیان دین است که باید سرلوحه زندگی تمام مسلمانان باشد.

منزل نهم- بینش و نگرش: این مدل نگاه و دیدگاه امام حسین (علیه السلام) است که سبک زندگی او را می‌سازد و او را به قهرمان بشریت تبدیل می‌سازد. اما بینشی دیگر عمرسعدی می‌سازد که در مقابل او می‌ایستد. عوامل سازنده بینش انسان چیست؟

منزل دهم-شرح خطبه منا: از جمله زیباترین و روشنگرترین بیانات امام حسین (علیه السلام) دوسال قبل از مرگ معاویه که انحراف های جامعه اسلامی را هشدار می‌دهد و می‌توان آن را بیان دلایل قیامی دانست که با آغاز حکومت یزید به وقوع پیوست.

سلوک عاشورایی - منزل دهم - شرح خطبه ی منا
سلوک عاشورایی - منزل نهم - بینش و نگرش
سلوک عاشورایی - منزل هشتم - غیرت دینی
سلوک عاشورایی - منزل اول - تعاون و همیاری
سلوک عاشورایی - منزل سوم - هجرت و مجاهدت
سلوک عاشورایی - منزل پنجم - استقامت و پایداری
سلوک عاشورایی - منزل ششم - حق و باطل
سلوک عاشورایی - منزل هفتم - عزت و ذلت
سلوک عاشورایی - منزل چهارم - دین و دین داری

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سلوک عاشورایی - منزل هفتم - عزت و ذلت سلوک عاشورایی - منزل هفتم - عزت و ذلت
۱۰ %
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
سلوک عاشورایی - منزل هشتم - غیرت دینی سلوک عاشورایی - منزل هشتم - غیرت دینی
۱۰ %
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
سلوک عاشورایی - منزل دوم - امر به معروف و نهی از منکر سلوک عاشورایی - منزل دوم - امر به معروف و نهی از منکر
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
سلوک عاشورایی - منزل سوم - هجرت و مجاهدت سلوک عاشورایی - منزل سوم - هجرت و مجاهدت
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
سلوک عاشورایی - منزل اول - تعاون و همیاری سلوک عاشورایی - منزل اول - تعاون و همیاری
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
سلوک عاشورایی - منزل نهم - بینش و نگرش سلوک عاشورایی - منزل نهم - بینش و نگرش
۱۰ %
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها