مجموعه شرح نهج البلاغه رهبری (سه جلدی)

مجموعه شرح نهج البلاغه رهبری (سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۸۲
وزن:
۱۲۴۸ گرم

معرفی کتاب

مجموعه «شرح نهج البلاغه رهبری» گردآوری جلسات توضیح و تدریس معارف نهج البلاغه توسط مقام معظم رهبری است. این کتاب شریف که مشتمل بر بیانات نغز و حکیمانه امام علی (علیه السلام) است از جمله متون محوری است که از دل آن همواره می‌توان معارف ناب و گهرباری استخراج نمود که فهمی عمیق‌تر و تازه‌تر از دین به مخاطب عطا نماید. حضرت آیت الله خامنه‌ای که از جمله متفکران نواندیش و صاحب ایده جهان اسلام در قرن معاصر هستند و در تمام سالیان فعالیت و زعامت خود نگاه ویژه‌ای به کلام و بیان امیرمومنان داشته‌اند، در بسیاری از مواضع و مواقع با استناد به زمانه امام و با توجه به نگاه امیرالمومنین به تحلیل و تفسیر شرایط می‌پردازند. تاکنون از بیانات تفسیری رهبر انقلاب بر کلمات نهج البلاغه سه جلد منتشر گردیده که در این مجموعه تقدیم حضورتان می‌گردد.

راه و روش مدیران: رهبر انقلاب در دیدارهایی که با هیات دولت‌های مختلف در ماه رمضان داشته‌اند همواره در بخشی از بیانات خود به کلام امیرمومنان گریز زده‌اند و از بیان باب العلم الهی نکاتی را گوشزد مدیران و دستگاه‌های خادم کشور نموده‌اند. از آنجا که امام علی (علیه السلام) در حدود چهار سال خلافت جامعه اسلامی را برعهده داشتند نکات مهم برای مدیریت جامعه و نحوه برخورد مسوولین با رعایا بیان نموده‌اند.

منشور حکومت علوی: شرح هفت خطبه از امیرالمومنین (ع) در سال‌های 1352 و 1353 است که این مباحث در مسجد امام حسن مجتبی (ع) و مسجد کرامت مشهد مطرح شده‌اند. محور اصلی این خطبه‌ها در مورد دعوت مردم به مبارزه با مستکبران درونی و بیرونی است که در واقع یکی از پایه‌های اصیل زندگی مسلمان حقیقی است. این خطبه‌ها با هدف بیدار نمودن مردم و بسیج ملت علیه حاکمیت طاغوت انتخاب گشته‌اند.

نبوتها در نهج البلاغه: این اثر حاصل تدریس تابستانی آیت الله خامنه‌ای در جمع جوانان حزب جمهوری اسلامی در سال 1361 است. ایشان در این دوره با محور قرار دادن خطبه اول به مساله  هدف بعثت و وظایفی که رسولان در جامعه بر عهده داشته‌اند پرداخته‌اند. ایشان در کتاب بیان می‌کنند که نهج البلاغه آیین نامه انقلاب اسلامی است و تعالیمش برای پیشبرد هر جامعه در هر زمانی کفایت می‌کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟ چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۹۵,۰۰۰
۷۱,۲۵۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
علی از زبان علی-گالینگور علی از زبان علی-گالینگور
۱۰ %
۲۸۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها