شرح نهج البلاغه رهبری - راه روشن مدیران

شرح نهج البلاغه رهبری - راه روشن مدیران

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
تدوین و سخنرانی
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۹۵
وزن:
۴۴۶ گرم
شابک:
9786008218708

معرفی کتاب

مقام معظم رهبری از سال 1372 در دیدارهای سالانه‌ای که با هیات دولت در ماه رمضان انجام دادند برنامه را بر آن گذاشتند تا محوریت کلام خود را با بیانات گهربار امیرالمومنین (علیه السلام) در کتاب نهج البلاغه گره بزنند. از آنجا که مخاطبان این مباحث مدیران ارشد کشور بودند ایشان نیز از نهج البلاغه بخش‌هایی را انتخاب می‌نمودند که امیرالمومنین (علیه السلام) حاکمان و راهبران جامعه را وعظ می‌نمودند و اصول حکمرانی در جامعه اسلامی را به آنان گوشزد می‌کردند. توجه به آخرت و فانی بودن جهان دنیوی، رسیدگی به امور مردم و خدمتگزاری مخلصانه، زهد و پرهیز از وسوسه‌های دنیا از جمله این نصیحت‌ها است که لازمه مدیریت اسلامی است. رهبر انقلاب هوشمندانه در هر دوره به اقتضای اوضاع جامعه و مسائل مرتبط با هر دولت نکات راهبردی و حیات بخشی را از کلام امیرالمومنین (علیه السلام) اقتباس می‌نمودند و با تبیین دقیق این روایات نشان می‌دادند چگونه رهنمودهای 1400 سال پیش این امام همام حتی برای دنیای امروز نیز کارایی دارد. گرچه مخاطب اصلی این بیانات مدیران جامعه هستند ولی این کتاب نیز پر از نکات نغزی است که عموم جامعه نیز می‌توانند از آن‌ها بهره فراوان ببرند.

در ادامه برشی از کتاب راه روشن مدیران را می‌خوانید:

 الان در جامعه‌ی ما وقت سکره‌ی نعمت است؛ الان همان زمانی است که ممکن است مستی نعمت جامعه‌ی ما را بگیرد، چون کشور در حال بازسازی است، در حال حرکت است. البته نابسامانی زیاد است. این را نبادا فراموش کنید. من همیشه با دوستان با نزدیکان و با مسئولینی که با من ملاقات می‌کنند . شاید به خیلی از شما آقایان گفته‌ام - هیچ وقت پیشرفت‌ها و خیراتی که وجود دارد ما را از مشاهده‌ی نابسامانی‌ها و بدی‌ها غافل نکند. اینکه ما داریم خیلی کار می‌کنیم موجب این نشود که فراموش کنیم که الان همین حالا کسانی هستند که به نان شبشان محتاجند قطعاً کسانی هستند که الان در بیمارستان‌ها در جاهای گوناگون برای یک دوای مختصر مانده‌اند و کسی نیست که این‌ها را نجات بدهد؛ یعنی شدیدترین وضعیت‌های زندگی را الان کسانی دارند؛ نه اینکه خیال کنید همه‌ی مردم راحتند؛ نخیر. البته کشور دارد پیش می‌رود و امید ما این است که ان شاء الله اگر همین حرکت خوب ادامه پیدا بکند، به فاصله‌ی ده سال، پانزده سال بتدریج این فقر کم بشود و مردم حداقل لازم را برای یک زندگی شرافتمندانه در اختیار داشته باشند والا الان آن جور نیست. خب حالا به هر حال دوران سازندگی است دوران حرکت است؛ در این دوران حرکت که پول زیاد است تبادل پول زیاد است دست به دست شدن ثروت فراوان است خیلی باید مراقب باشید خیلی.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جدال دو اسلام جدال دو اسلام
۱۰ %
روح الله نامداری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
رشد صفایی حائری رشد صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
الی الحبیب الی الحبیب
۱۰ %
سید علی اصغر علوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۱۵ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۲۵,۰۰۰
۱۰۶,۲۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها