بنر پویش صندوق اربعین

کتاب گنجینه بی پایان (شرح نهج البلاغه)

کتاب گنجینه بی پایان (شرح نهج البلاغه)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
%۱۰
۹۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۷
وزن:
۱۶۸ گرم
شابک:
9786225503434

معرفی کتاب

  کتاب «گنجینه بی پایان» مجلد چهارم از مجموعه شرح‌نهج‌البلاغه رهبری است.

با توجه به اینکه نهج‌البلاغه یک منبع غنی از حکمت و علم است، ترویج مفاهیم آن در جامعه، به ویژه در بین جوانان و نسل جوان، می‌تواند به توسعه فکری و فرهنگی جامعه کمک بسزایی نماید. از این رو، تأکید بر خواندن و مطالعه نهج‌البلاغه و استفاده از آن به عنوان یک راهبرد آموزشی و تربیتی، یک ضرورت فرهنگی محسوب می‌شود. آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) از دوران جوانی با کتاب شریف نهج‌البلاغه آشنا بوده و از آن به عنوان یک منبع عظیم معرفت و حکمت بهره مند شده است. ایشان همواره تأکید داشته‌اند که انس با این کتاب شریف و تعمیق معارف آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در جامعه ترویج یابد. از این رو، در محافل مختلف و به ویژه در حضور جوانان طلبه و دانشجو، به شرح خطبه ها، نامه ها و حکمتهای نهج‌البلاغه پرداخته‌اند. کتاب "گنجینه‌ی بی‌پایان" شامل شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) است که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. در این کتاب، نقش و اهمیت این اثر بزرگ در فرهنگ و تاریخ اسلام بررسی شده و مفاهیم آن به طور دقیق تحلیل می‌شود. آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در یکی از جلسات شرح نهج‌البلاغه، این کتاب را به عنوان آیین‌نامه‌ی انقلاب اسلامی معرّفی کرده و بر تأکید خود بر این موضوع، نشان داده‌اند که نهج‌البلاغه چقدر برای فهم و تبیین اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است. کتاب گنجینه‌ی بی‌پایان ، به عنوان یک منبع معارف و حکمت، می‌تواند به گسترش دانش و فرهنگ در جامعه کمک کند. این کتاب می‌تواند به عنوان یک راهنما و منبع الهام بخش برای تحولات فکری و فرهنگی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد و نقش بسزایی در ترویج معارف نهج‌البلاغه داشته باشد.

در برشی از کتاب گنجینه بی‌پایان می‌خوانیم:

یک موضوع، موضوع دنیا و زهد در دنیا و بی رغبتی به حطام دنیا و متاع دنیا[است]؛ این یکی از موضوعاتی است که شما اگر نهج البلاغه را باز کنید، چند صفحه اش را بخواهید مطالعه کنید، ممکن نیست که به این موضوع برخورد نکنید؛ و علی (ع) نسبت به دنیا و حقیر کردن دنیا، تحقیر دنیا، بیانات عجیب و به یادماندنی و کوبنده ای دارد که البته نمونه هایش در نهج البلاغه خیلی زیاد است"

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تاریخ امامت (حسین قاضی خانی) تاریخ امامت (حسین قاضی خانی)
۵ %
۵۵,۰۰۰
۵۲,۲۵۰ تومان
اندیشه اسلامی(۲) اندیشه اسلامی(۲)
۵ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
تفسیر موضوعی قرآن کریم تفسیر موضوعی قرآن کریم
۵ %
جمعی از نویسندگان
۶۰,۰۰۰
۵۷,۰۰۰ تومان
بانک تست و ترکیب نحوکاربردی بانک تست و ترکیب نحوکاربردی
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
نحو کاربردی عالی (جلد چهارم) نحو کاربردی عالی (جلد چهارم)
۱۰ %
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
اندیشه اسلامی ۲ اندیشه اسلامی ۲
۵ %
مهدی ترتیفی
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها