بنر پویش صندوق اربعین

مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی)

مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۷۰,۰۰۰
%۱۵
۳۹۹,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
بزرگسال / طلاب
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۷۲
وزن:
۲۱۶۴ گرم

معرفی کتاب

«دعا و نیایش سلاح انبیاء است» - امام رضا علیه السلام

خداوند در یکی از آشناترین آیه‌های قرآن از انسان می‌خواهد به درگاه او دعا کند تا درخواست او را پاسخ بگوید؛ و این یکی از مهم‌ترین وجوه اعتقادی دین اسلام است. دعا به منزلۀ درخواست مستقیم انسان از خداوند است و نشان‌دهندۀ ایمان واقعی و التزام عملی به دین است؛ جایی که انسان واقعاً باور دارد که خداوند توانایی تغییر سرنوشت او را دارد و برای رسیدن به آرامش و حقیقت، آرزوهایش را از خود او می‌خواهد. این مسیر فکری همان راهی است که پیامبران را به جایگاهشان در نزد خداوند رسانده و معجزه نیز بالاترین حالت عملی دعا در دنیای واقعی است. مجموعه کتاب «حقیقت بندگی، دعا» شامل 6 جلد از نوشته‌‎هایش حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی است که با زبان صمیمی و لحن دلنشین ایشان، حقایقی مانند چرایی نیاز انسان به دعا، پیش‌زمینه‌های دعا و ارتباط خالص با خداوند را به زبان ساده شرح می‌دهد. این معلّم اخلاق بزرگ فلسفۀ پشت مفهوم دعا را برای خوانندگان توضیح می‌دهند و مخاطب خود را، مانند جلسات سخرانی‌هایشان، در این کتاب‌ها نیز مردم عادی کوچه و بازار قرار می‌دهد.

در ادامه هرکدام از این 10 کتاب را به‌طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

  1. در جلد اوّل دربارۀ دعا در ماه رمضان، معنا و کیفیت دعا، ضرورت اذن داشتن در دعا و دستیابی به شناخت عقلی دربارۀ آن صحبت می‌شود.
  2. جلد دوم به بحث دربارۀ مقایسه دعا با عبادت، رابطۀ بین نماز و دعا، نقش دعاکننده در اثربخشی دعا، چگونگی اتصّال به خداوند و... می‌پردازد.
  3. در این جلد نویسنده موضوعاتی همچون قرب ظاهری و قرب باطنی، تاثیر حبّ به محبوب در استجابت به درگاه حق و تاثیر اولیای خدا در دعا را ذکر می‌کند.
  4. در کتاب چهارم وارد مباحث شیعی شده و دربارۀ نقش دعا در زندگی ائمۀ اطهار می‌خوانیم؛ از دعای امام علی (ع) برای حضرت زهرا (س) گرفته تا دعایی که امام حسین (ع) برای جَون در روز عاشورا خواندند.
  5. جلد پنجم به موضوع رمضان برمی‌گردد و بر پیوند مستحکم دعا و قرآن را در این ماه تمرکز می‌کند. در این جلد نیز به ابعاد مختلف عبودیّت در دعاهای پیامبر اکرم (ص) و ائمه گرداخته می‌شود.
  6. جلد آخر به انواع تاثیرات دعا تمرکز دارد و جدال میان حقّ و باطل را از دریچه دعا می‌نگرد. دعا به عنوان یک امر اجتماعی در این کتاب بررسی شده و اشکال مختلف دعا در کافران و مستضعفین ذکر شده است.
دعا حقیقت بندگی (جلد اول)
دعا حقیقت بندگی (جلد دوم)
دعا حقیقت بندگی (جلد سوم)
دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم)
دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم)
دعا حقیقت بندگی (جلد ششم)

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دعا حقیقت بندگی (جلد ششم) دعا حقیقت بندگی (جلد ششم)
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
کوثر و جایگاه شیعه و محب کوثر و جایگاه شیعه و محب
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
هنگامه ی مرگ هنگامه ی مرگ
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
حشر و نشر با امام حق و باطل حشر و نشر با امام حق و باطل
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
حساب و کیفیت آن در قیامت حساب و کیفیت آن در قیامت
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد سوم) دعا حقیقت بندگی (جلد سوم)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها