بنر پویش صندوق اربعین

دعا حقیقت بندگی (جلد سوم)

دعا حقیقت بندگی (جلد سوم)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۸۰,۰۰۰
%۱۰
۷۲,۰۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال / طلاب
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۶۰
وزن:
۳۶۶ گرم
شابک:
9786006940557

معرفی کتاب

بحث جلد سوم کتاب «حقیقت بندگی دعا» راجع به این موضوع است که قرب به مقرب درگاه خدا در مسئله استجابت دعا نقش دارد. بعد مطرح شد که ما قرب ظاهری داریم و قرب به اصطلاح باطنی؛ رابطه ظاهری داریم و رابطه باطنی، که هر دو در اینکه حق تعالی اجابت دعا بفرماید کارساز هستند. قرب باطنی به این معنا که ممکن است من نزدیکی ظاهری نداشته باشم و رابطه ظاهری بین من و ولی خدا نباشد؛ اما از نظر باطن معنای قرب باطنی قرب باشد. اینکه این قرب چگونه حاصل می‌شود همان بحث محبت نسبت به اولیای خداست. آنچه رشته انسان با غیر خودش را از نظر درونی برقرار می‌کند حبّ به شی است که به آن رابطه درونی می‌گویند. ممکن است من پیش شخصی نباشم ولی نزدیک به او باشم. ماه مبارک رمضان ماه نزول کلام الهی به سوی بندگان و ماه صعود کلام بندگان به سوی رب است که از آن تعبیر به دعا می‌کنند. ادعیه هم مطرح کردم دوگونه است مأثوره و غیر مأثوره آنچه مورد نظر ماست، دعاهای غیر مأثور است؛ یعنی خواسته‌هایی که بنده مجاز است از رب و پروردگارش درخواست کند، چه دنیوی و چه ،ُخروی، چه مادی و چه معنوی.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

خداوند به حضرت موسی فرمود: «یَا مُوسَى سَلْنِی کُلَّمَا تَحْتَاجُ الیه هر چیزی را که مورد احتیاجت هست از من بخواه، حَتَّى عَلَفَ شَاتِکَ وَ مِلْحَ عَجِینِکَ؛ حتی علوفه گوسفند و نمک خمیرت که می‌خواهی با آن نان را درست کنی از من بخواه» تمام این روایات، گویای این مطلبند که علاوه بر اینکه نفس دعا مقرب است و بالاترین مقرب به خداوند هم هست انسان باید دیدگاهش نسبت به ربش را عوض کند و خیال نکند که خدا به کلیات امور رسیدگی می‌کند و جزئیات به خود او واگذار شده است. این‌ها می‌خواهند بگویند که این اشتباه است و نزد خدا خبری از کلی و جزئی و بزرگی و کوچکی و این حرف‌ها نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی) مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی)
۱۵ %
۴۷۰,۰۰۰
۳۹۹,۵۰۰ تومان
نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی) آینه تمام نما (آیت الله حائری شیرازی)
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۱۲۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
شماس شامی شماس شامی
۱۰ %
مجید قیصری
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها