بنر پویش صندوق اربعین

دعا حقیقت بندگی (جلد اول)

دعا حقیقت بندگی (جلد اول)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۸۰,۰۰۰
%۱۰
۷۲,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۱۶
وزن:
۴۳۰ گرم
شابک:
9786006940533

معرفی کتاب

کتاب «دعا،حقیقت بندگی جلد یک» از مجموعه کتاب‌های معارف اسلامی است که مشتمل بر بیانات استاد مجتبی تهرانی است. مجتهدی وارسته که سالیان زیاد به تدریس دروس حوزوی و اخلاقی در تهران پرداخت و شاگردان فراوانی تربیت کرد. ایشان در ماه مبارک رمضان بحث مفصلی را پیرامون موضوع دعا شروع نمودند. در مقدمه کتاب آمده همانطور که در این  ماه مبارک خداوند با انسان از طریق کتاب الهی سخن گفته، فرصت مغتنمی پیش آمده تا در ضیافت خداوند انسان نیز با مبعودش ارتباط بگیرد و با زبان دعا حاجات خود از او بطلبد. برخی از مباحثی که در این کتاب مطرح شده‌اند عبارت اند از: شرایط نقلی و عقلی دعا کردن چیست، رابطه دعا با قضا و قدر الهی چگونه است، موانع دعا چیست و چه اموری به استجابت دعا کمک می‌کند، دعا و اجابت چه ارتباطی با یکدیگر دارند، آداب دعا کردن چیست. دعا یکی از شوون بسیار گسترده در دین مبین اسلام است و هر کسی با این زبان توانایی پیدا می‌کند تا با بزرگترین هست عالم سخن بگوید اما باید لوازم و شرایط آن را بداند که این عالم عامل که خود پیر طریق است شما را در این راه راهنمایی می‌کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در باب انبیا و اولیا ، روایت داریم که آنها «موقِنُونَ بالإجابة» بودند. آنان یقین داشتند که دعایشان رد نمی شود. چرا؟ چون آن‌ها خدا را خوب می‌شناختند هیچ تعارف نداریم که آن‌ها این صفات را خوب می‌شناختند. اما متوسطین از مؤمنین، چون نقص در معرفت دارند؛ بنابراین هر چه اوصاف او را وسط بکشند؛ یعنی یادآور دل بشوند، موجب شفافیت دل می‌شود چه بسا گاهی به غفلت و فراموشی سپرده می‌شود. وقتی این اوصاف را یادآور می‌شود آنچه را که در دل دارند از نظر معرفت به صفات او؛ یعنی کریم و رحیم بودنش موجب شفافیت خودش می‌شود و در نتیجه، ظن به اجابت پیدا می‌کند؛ گمان به اینکه به من می‌دهند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی) مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی)
۱۵ %
۴۷۰,۰۰۰
۳۹۹,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد سوم) دعا حقیقت بندگی (جلد سوم)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
شفاعت در مواقف شفاعت در مواقف
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
خطبه فدک خطبه فدک
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
هنگامه ی مرگ هنگامه ی مرگ
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
درب‌های بهشت و جهنم درب‌های بهشت و جهنم
۱۰ %
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها