بنر پویش صندوق اربعین

دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم)

دعا حقیقت بندگی (جلد چهارم)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۸۰,۰۰۰
%۱۰
۷۲,۰۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال / طلاب
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۳۶
وزن:
۳۵۸ گرم
شابک:
9786006940588

معرفی کتاب

بحث ما راجع به دعا بود. باب دعا چند تقسیم بندی دارد. یکی این است که دعایی مأثور داریم؛ به این معنا که از ناحیه اولیای خدا قالب ریزی شده است و انسان نمی‌تواند در آن‌ها دخالت و تصرفی بکند؛ ادعیه‌ای که از ائمه و از معصومین وارد شده است. دعایی غیر مأثور هم داریم که انشا و قالب ریزی آن و به عبد واگذار شده است؛ یعنی هر کس می‌تواند خواسته‌هایش را به اصطلاح در قالبی بریزد و از خدا تقاضا کند. این دعا را غیر مأثور می‌گوییم. در دعای غیر مأثوره این طور نیست که این ادعیه به طور مطلق باشد؛ بلکه دارای آداب و شرایط است. در گذشته اموری را مطرح کردم که انسان باید در قالب ریزی‌ها و تقاضاهایی که از خدا می‌خواهد بکند، رعایت کند. مواردی که در تأثیر دعا دخالت دارد به این معنا که اقتضا را تشدید می‌کند یا به فعلیت می‌رساند یا تسریع در اجابت می‌کند. عواملی هستند که در باب به اجابت رسیدن دعا مؤثرند. این عوامل گاهی اعمال و گاهی زمان و گاهی حالات است که جلسه گذشته به حالات اشاره کردیم. در باب زمان‌ها بررسی کردیم به طور مثال شبانه روز هفته و بالاخره ماه در بین ماه‌های سال ماه مبارک رمضان در باب اجابت دعا خصوصیت دارد.

در ادامه برشی از کتاب «حقیقت بندگی دعا: جلد چهارم» را می‌خوانید:

شب قدر شب نزول قرآن در هر سال بر قلب مقدس ولی الله اعظم است. شبی است که عبادت در آن بهتر از عبادت هزار ماه است. این‌ها مفاد آیات و روایات است. شبی است که فرشتگان نازل و منتشر می‌شوند و به مجالس مؤمنین می روند و برآ و بر آن‌ها سلام می‌کنند و آن‌ها را بر دعاهایشان تا طلوع فجر ایمنی می‌بخشند. شبی است که درب‌های آسمان‌ها در آن باز است و روی هیچ کس بسته نیست. شبی است که هر سجده در آن شب، اثرش این است که یک درخت در بهشت برای سجده کننده غرس می‌شود. شبی است که هر رکعت نماز در آن شب موجب می‌شود برای شخصی که نماز خوانده است خانه‌ای در بهشت از یاقوت و زبرجد و لؤلؤ تهیه بشود به هر آیه‌ای که تلاوت بشود، تاجی از تاج‌های بهشتی به او داده می‌شود. هر تسبیحی، طائری برای او در بهشت می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی) مجموعه دعا حقیقت بندگی (دوره ۶ جلدی)
۱۵ %
۴۷۰,۰۰۰
۳۹۹,۵۰۰ تومان
کتاب آه کتاب آه
۱۰ %
یاسین حجازی
۲۹۵,۰۰۰
۲۶۵,۵۰۰ تومان
رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
حماسه حسینی (جلد اول) حماسه حسینی (جلد اول)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۷۹,۰۰۰
۱۶۱,۱۰۰ تومان
توجیه المسائل کربلا توجیه المسائل کربلا
۲۵ %
سید علی اصغر علوی
۱۲۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها