مجموعه با چشم باز (10 جلدی)

مجموعه با چشم باز (10 جلدی)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۷۶,۰۰۰
%۱۵
۴۸۹,۶۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
ربعی
صفحات:
۹۵۷
وزن:
۷۷۲ گرم

معرفی کتاب

مجموعه با چشم باز انتشار یافته توسط انتشارات روزنامه ایران مروری بر حساس‌ترین لحظات سال‌های آغازین انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی ایران با پیروزی در بهمن ماه سال 1357 به حکومت شاهنشاهی که قدمتی 2500 ساله داشت پایان داد. اما این پایان ماجرا نبود. در سال‌های ابتدایی انقلاب دشمنان خارجی و داخلی تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند این حکومت نوپا را زمین بزنند و در این راه از هیچ طرح و نقشه ای دریغ نکردند. از حمله نظامی تا تحریم اقتصادی و طرح ریزی کودتا گرفته تا ترورهایی که منافقین انجام دادند هیچ کدام نتوانست جمهوری اسلامی را زمین گیر کند. این مجموعه ده جلدی به شکل مختصر و مفید تلاش کرده به سرخط اتفاقات اصلی اشاره کند. این مجموعه در عین اختصار به ریشه‌های هر اتفاق تاریخی، شخصیت‌های مهم در حادثه و پیامدهای هر کدام پرداخته است. همت این مجموعه نه بر روایت تاریخ به شکل جانبدارانه بلکه بیان حوادث تاریخی از منابع کمتر گفته شده به شکل ساده و همه فهم است. در ادامه به شکل مجزا به هر مجلد پرداختیم و تلاش کردیم موضوع محوری هر کدام را به شکل مختصری توضیح دهیم.

دوازدهم فروردین: برای اولین بار در تاریخ یک کشور در فروردین سال 58 مردم ایران بعد از سرنگونی حکومت شاهنشاهی خودشان برای سرنوشت خود تصمیم گرفتند و مدل حکومتی که بر آنان حاکم بشود را انتخاب نمودند. در این کتاب فرایند رفراندم و تعیین حکومت بعد از شاه توضیح داده شده است.

طبس: پس از گروگان گیری جاسوس‌های حاضر در سفارت آمریکا، این کشور برای بازپس گیری آن‌ها از طریق مذاکره و حل مشکلات تلاش نمود با تجهیز یک گروه کماندو و حمله مخفیانه به کشور ایران آن‌ها را طی یک ماموریت برنامه ریزی شده و حرفه‌ای آزاد سازد که این عملیات به مفتضحانه‌ترین شکل ممکن شکست خورد و اقتدار آمریکا در فضای جهانی شکسته شد. این کتاب به ریشه‌های گروگانگیری و این عملیات پرداخته است.

کودتای نوژه: عده‌ای از همافران و ارتشیان خائن که هنوز دل در گرو حکومت پهلوی داشتند با تایید آیت الله شریعتمداری تلاش نمودند تا با بمباران جماران و برخی مناطق دیگر یک کودتای سیاه انجام دهند که دستشان برملا گشت. این اثر به مرور ترورهای ابتدای انقلاب و نحوه اجرای این کودتا می‌پردازد.

بنی صدر: اولین و جنجالی‌ترین رئیس جمهور حکومت نوپا که مخالفان و موافقان بسیاری داشت اما در نهایت به دلیل تصمیم‌ها و نظرهای رادیکالی که نسبت به جمهوری اسلامی انجام داد سبب شد تا از سمت خود خلع گردد و به شکل مخفیانه از کشور فرار کند.

هفتم تیر: شهید بهشتی یکی از مهم‌ترین یاران امام خمینی و از ارکان اصلی حکومت اسلامی بود که از دانش گسترده و اخلاق متعالی برخوردار بود. ایشان از مهره‌های کلیدی انقلاب بود که دشمن زودتر متوجه اهمیت او گردید و در حزب جمهوری ایشان و افراد فرهیخته بسیاری را به شهادت رساند.

هشتم شهریور: پس از بنی صدر شهید رجائی و باهنر توسط مردم انتخاب گردیدند و یک دولت مردمی و انقلابی را برقرار ساختند اما منافین خلق با انفجار سازمان نخست وزیری توسط نفوذی خود کشمیری توانست ضربه جبران ناپذیری به پیکره انقلاب وارد سازند.

کردستان: منطقه کردستان از زمان حکومت پهلوی یک منطقه بحران خیز بوده و عوامل تجزیه طلب همواره در تلاش بوده‌اند این بخش را از کشور جدا سازند. با تغییر حکومت مرکزی و درگیری‌های موجود سبب شد تا کومله و دموکرات دوباره برای آشوب و جدایی تلاش نمایند. اما نیروهای مخلص انقلابی این طرح را نقش بر آب کردند.

مک فارلین: در میانه جنگ ایران و عراق ناگهان هواپیمایی با هویت جعلی در فرودگاه تهران فرود آمد. در این هواپیما تیمی مذاکره کننده از سوی دولت آمریکا به سرکردگی مک فارلین به ایران آمده بودند تا مسائل میان دو کشور را حل و فصل کنند و در ازای آزادی گروگان‌های آمریکایی در لبنان به ایران در مساله جنگ کمک کنند.

جمعه خونین مکه: در سال 1366 حجاج ایرانی و برخی دیگر تلاش نمودند به دستور امام و در راستای آرمان های انقلاب در مکه از مستکبران جهان اعلام برائت کنند. اما با برخورد نظامی از طرف دولت سعودی روبرو گشتند و برخی از حجاج ایرانی نیز در این جریان به شهادت رسیدند.

سلمان رشدی: اولین فردی که در قرن اخیر به خود جرات داد تا به اسلام و پیامبر توهین نماید سلمان رشدی بود که با نوشتن رمانی به وهن دین پرداخت. این اتفاق جنجال‌های بسیاری در سراسر جهان ایجاد نمود و امام خمینی نیز در پیامی به شدیدترین شکل با این توهین برخورد نمودند.

دوازدهم فروردین (با چشم باز: جلد اول)
کردستان (با چشم باز: جلد هفتم)
کودتای نوژه (با چشم باز: جلد سوم)
بنی صدر (با چشم باز: جلد چهارم)
سلمان رشدی (با چشم باز: جلد دهم)
هفتم تیر (با چشم باز: جلد پنجم)
طبس (با چشم باز: جلد دوم)
هشتم شهریور (با چشم باز: جلد ششم)
مک فارلین (با چشم باز: جلد هشتم)
جمعه خونین مکه (با چشم باز: جلد نهم)

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سلمان رشدی (با چشم باز: جلد دهم) سلمان رشدی (با چشم باز: جلد دهم)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
مک فارلین (با چشم باز: جلد هشتم) مک فارلین (با چشم باز: جلد هشتم)
۱۰ %
۴۸,۰۰۰
۴۳,۲۰۰ تومان
جمعه خونین مکه (با چشم باز: جلد نهم) جمعه خونین مکه (با چشم باز: جلد نهم)
۱۰ %
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
کردستان (با چشم باز: جلد هفتم) کردستان (با چشم باز: جلد هفتم)
۱۰ %
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
هشتم شهریور (با چشم باز: جلد ششم) هشتم شهریور (با چشم باز: جلد ششم)
۱۰ %
۶۴,۰۰۰
۵۷,۶۰۰ تومان
هفتم تیر (با چشم باز: جلد پنجم) هفتم تیر (با چشم باز: جلد پنجم)
۱۰ %
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها