کردستان (با چشم باز: جلد هفتم)

کردستان (با چشم باز: جلد هفتم)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۸,۰۰۰
%۱۰
۵۲,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
ربعی
صفحات:
۹۶
وزن:
۷۸ گرم
شابک:
9786225206274

معرفی کتاب

کتاب «کردستان» کتابچه‌ای مفید برای کسانی است که می‌خواهند ریشه اختلافات کردستان را به شکل مختصر و مفید بدانند. نشر ایران با همکاری سعید زاهدی این اثر را در ذیل مجموعه با چشم باز درآورده است. آغاز روایت کتاب از زمانی است که در دهه 20 شمسی و همزمان با جنگ جهانی که منجر به حضور نیروهای متفقین در خاک ایران شد جمهوری خودمختار مهاباد با حمایت شوروی تاسیس گردید اما پس از چندماه براثر توافقات میان دولت پهلوی و شوروی نیروهای ایرانی وارد مهاباد شدند و رئیس جمهور خودخوانده آن منطقه،قاضی محمد، را به دار آویختند. بعد از آن نیز چند تلاش محدود برای جدا نمودن منطقه کردستان اتفاق افتاد که در کشور ایران به موفقیت نرسیدند. با پیروزی انقلاب اسلامی و در هیاهوی اتفاقات مرکز کشور دوباره این فرصت برای نیروهای ناسیونالیست و چپ گرا فراهم شد تا علم استقلال کردستان را بردارند. در این زمان بود که نیروهای انقلابی همچون شهید بروجردی و شهید چمران به سراغ کردستان رفتند و آن را از خطر سقوط نجات دادند. زمانی که غائله کومله و دموکرات خوابید دشمن تازه‌ای به نام رژیم بعث در این منطقه شروع به دست درازی کرد و در سال پایانی جنگ و بعد از قبول قطعنامه، این مجاهدین خلق بودند که عملیات بزرگی را با حمایت صدام در این مطقه ترتیب دادند. گرچه این عملیات با درایت رزمندگان ایرانی به شکستی مفتضحانه بدل گشت.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

رادیو انقلاب عده‌ای از تجزیه طلب‌ها را عامل اصلی ناآرامی‌های پیاپی اعلام کرد. نا آرامی‌ها مدتی بود که زیاد شده بود. رادیو اعلام کرد آنها با منافع ملت ایران و برادران کرد مخالف‌اند و می‌خواهند اوضاع کردستان را نا آرام کنند به نفع امپریالیسم برای آنکه به امپریالیسم بین المللی کمک کنند. رادیو اعلام کرد که این تجزیه طلب‌ها می‌خواهند یک راهپیمایی راه بیندازند در سنندج به ساکنین منطقه هشدار داد که با آن‌ها همراه نشوند. گفت مردم مسلمان و وطن پرست سنندج بارها و بارها وفاداریشان را به اسلام و ایران نشان داده‌اند و این بار هم وظیفه دارند که در این تظاهرات شرکت نکنند؛ تظاهرات خائنانه‌ای که نتیجه‌اش فروختن مملکت است به اجانب.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه با چشم باز (10 جلدی) مجموعه با چشم باز (10 جلدی)
۱۵ %
۵۷۶,۰۰۰
۴۸۹,۶۰۰ تومان
تفسیر سوره حمد تفسیر سوره حمد
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
ولایت فقیه ولایت فقیه
۱۰ %
سید مهران طباطبایی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
روایت رهبری روایت رهبری
۱۰ %
سید یاسر جبراییلی
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها