جمعه خونین مکه (با چشم باز: جلد نهم)

جمعه خونین مکه (با چشم باز: جلد نهم)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۸,۰۰۰
%۱۰
۵۲,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
ربعی
صفحات:
۱۰۳
وزن:
۷۸ گرم
شابک:
9786225206229

معرفی کتاب

در جمعه نهم مرداد 1366 حجاج ایرانی که برای انجام حج تمتع در مکه حضور داشتند طبق برنامه هرساله تصمیم داشتند تا راهپیمایی صلح آمیز خود را برای اعلام برائت از مشرکین جهان انجام دهند. در سال‌های گذشته گرچه این برنامه با موافقت سران عربستان سعودی نبود اما آن‌ها اجازه انجامش را می‌دادند ولی محدودیت‌های فراوانی برای برگزاری آن انجام می‌داند. آن سال نیز طبق جلسات و هماهنگی‌هایی که مهدی کروبی رئیس بعثه حج با مسولان سعودی انجام داده بود مجوز انجام این برنامه گرفته شده بود اما در میانه این برنامه ناگهان نیروی نظامی عربستان از ادامه دادن راهپیمایی ممانعت کرد و بعد با سلاح سرد و گرم به سرکوب حجاج پرداخت. این درگیری خشونت آمیز منجر به شهادت بیش از پانصد نفر از حجاج شد و چهره سیاه و پلید مستکبران را به جهانیان نشان داد. کتاب «جمعه خونین مکه» از مجموعه با چشم باز گزارشی کامل اما مختصر پیرامون این قضیه است که تلاش کرده دلایل رخ دادن آن و پیامدهای پس از آن را بررسی کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

خبرگزاری عربستان خبر مهمی را از طرف وزارت کشور عربستان اعلام کرد:«پس از نماز عصر امروز جمعه ششم ذی الحجه ۱۴۰۷ ، ۳۱ ژوئیهٔ ۱۹۸۷، بعضی از حجاج ایرانی در اطراف مسجد الحرام برای برگزاری یک تظاهرات پراغتشاش تجمع کردند که موجب تأخیر در بازگشت دیگر حجاج به خانهها و کارشان گردید به طوری که حرکت وسایل نقلیه در خیابان مختل گردید و تحرک به توقفی ناگهانی کشیده شد. درگیریهای خشونت باری بین ایرانیها و دیگر حجاج و شهروندان ایجاد شد که به دلیل دستپاچگی ناشی از این ناآرامی ها انبوه تلفاتی از حجاج زن و مرد و شهروندان به جای مانده است در زمان تظاهرات بعضی از ایرانی‌ها شمار زیادی از اتومبیل‌ها را به آتش کشیدند و افراد زیادی را مجروح کردند. نیروهای امنیتی بلافاصله دخالت کردند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه با چشم باز (10 جلدی) مجموعه با چشم باز (10 جلدی)
۱۵ %
۵۷۶,۰۰۰
۴۸۹,۶۰۰ تومان
تفسیر سوره حشر تفسیر سوره حشر
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
عهد مشترک عهد مشترک
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۳,۰۰۰
۵۶,۷۰۰ تومان
از وزارت تا اعدام (صادق قطب زاده) از وزارت تا اعدام (صادق قطب زاده)
۱۰ %
۱۵۵,۰۰۰
۱۳۹,۵۰۰ تومان
صعود چهل ساله صعود چهل ساله
۱۵ %
سید محمدحسین راجی
۱۷۰,۰۰۰
۱۴۴,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها