بنر پویش صندوق اربعین

کتاب گاو و فلفل

کتاب گاو و فلفل

4.2

روایت طنزآمیز سفر به هندوستان

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
%۱۰
۱۱۷,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سفرنامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۱۵۰ گرم
شابک:
9786226837125

معرفی کتاب

کتاب «گاو و فلفل» نوشته علی بهاری از انتشارات کتابستان سفرنامه‌ای طنز به کشور هندوستان است. جمعی از طلاب قم تصمیم می‌گیرند برای تقویت زبان انگلیسی و ترویج معارف دینی سفری به خارج کشور داشته باشند و در نهایت بنا می‌شود به کشور هند سفر کنند. حضور در جمع تازه مسلمانان هند و بازدید از مکان‌های تاریخی این کشور و مشاهده فرهنگ این سرزمین، فرصت ناب و جذابی بوده که بهاری به سادگی از کنارش نگذشته و با نوشتن این سفرنامه شیرین آن را ماندگار ساخته است. آن‌ها که در آستانه محرم به این کشور سفر نموده‌اند بازدیدی از مراسم عزادارای شیعیان این کشور نیز داشته‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

تابلوهای نقاشی زیبایی از بت‌ها و مجسمه‌ها روی دیوارها نصب شده بود که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. بت‌هایی جذاب‌تر که هندوها آن‌ها را می‌پرستیدند. در کنار بت بزرگشان مراسم عبادی بر پا بود. مردم حاضر میان دو ابرویشان خال قرمز گذاشته بودند . گذاشتن خال قرمز میان دو ابرو نماد هندوهاست و ظاهراً آن را نشانه برکت می‌دانند و هم نوا با خواننده دست می‌زدند. ما هم به میان جمعیت رفتیم و شروع کردیم به دست زدن بچه‌ها مسخره بازی را شروع کردند. مجلس که گرم شد یکی میگفت: «ماشالا» و آن یکی فریاد می زد:«رحمت خدا به این ناله‌ها» از گوشه دیگری صدای «ایشالا بلا نبینی» بلند می‌شد. یک دفعه جوگیر شدم و گفتم:«رفقا با ذکر صلوات یه قدم بیایید جلو، مردم دم در تو گرما وایسادن» و بچه‌ها صلوات دهلی شکنی فرستادند. اینجا بود که احساس کردم ماندن به صلاح نیست و به زودی حراست حرم آکشاردام بازداشتمان می‌کند. به بچه‌ها گفتم بزنیم به چاک و زدیم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پسری که دور دنیا را رکاب زد2 (سفر به آمریکا) پسری که دور دنیا را رکاب زد2 (سفر به آمریکا)
۱۰ %
۱۲۳,۰۰۰
۱۱۰,۷۰۰ تومان
پسری که دور دنیا را رکاب زد1 (سفر به اروپا و آفریقا) پسری که دور دنیا را رکاب زد1 (سفر به اروپا و آفریقا)
۱۰ %
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
دورت بگردم دورت بگردم
۱۰ %
فائضه غفارحدادی
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
پادشاهان پیاده پادشاهان پیاده
۱۰ %
بهزاد دانشگر - محمدعلی جعفری
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
الی الی
۱۰ %
فائضه غفارحدادی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
پرسه در لوسین پرسه در لوسین
۱۰ %
مهدی مافی
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها