مجموعه سیره نامه امیرالمومنین (سه جلدی)

مجموعه سیره نامه امیرالمومنین (سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱,۳۳۵,۰۰۰
%۱۵
۱,۱۳۴,۷۵۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۲۳۲۱
وزن:
۲۷۷۶ گرم

معرفی کتاب

علی کورانی عاملی جزو نویسندگان لبنانی است که آثار متعددی در مورد تاریخ و حوادث زمانه ائمه نوشته است. یکی از معروف ترین آثار ایشان در ایران کتاب «عصر ظهور» است که به بررسی حوادث و اتفاقات در آستانه ظهور حضرت حجت و پس از آن می‌پردازد. نکته جالب تحقق برخی پیش بینی‌هایی است که در این کتاب ذکر شده‌اند.

سیره نامه امیرالمومنین (علیه السلام) زندگینامه مبسوط و باجزئیات زندگی علی ابن ابی طالب(علیه السلام) به قلم این عالم لبنانی است. جلد اول این کتاب مربوط به دوران طفولیت حضرت تا رحلت پیامبر و برخی حوادثی است که در زمان خلفا رخ داده است. جلد دوم که به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده مربوط به دوران سکوت امیرالمومنین و حکومت خلفا ثلاثه است تا زمانی که مردم برای بیعت به ایشان روی آوردند. نکته مهم این است که جناب کورانی در ذکر حوادث تاریخی التزامی به بیان اتفاقات براساس سیر زمانی ندارند و گاه به اقتضای بحث مطرح شده اتفاقاتی از سال‌ها بعد را ذکر نموده‌اند. تمام مسائل ذکر شده در این سیره نامه مستند به منابع تاریخی شیعه و سنی است. جلد سوم این اثر که با محوریت جنگ‌های زمان خلافت حضرت است در سال‌های آینده منتشر خواهد شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

شیخ مفید گوید: اینکه امیرالمؤمنین از یاری عثمان کناره گرفت و از وی دفاع نکرد و تنهایش نهاد، به خاطر اندیشه و تمهیدش برای برکنار کردن و کشتن او نبود؛ بلکه رأی وی در این زمینه تابع عقیده اش درباره امیران آن مردم بود و به فرجام کارها آگاهی داشت و در منافع عمومی شک و تردید نداشت. او در همه این موارد تا زمانی که خودش صلاح میدانست سازش و آرامش و کناره گرفتن را در پیش می گرفت پس از قتل عثمان وی با سخنانی که الفاظ متفاوت و معانی یکسان دارد درباره او سخن گفت یک بار فرمود: «به خدا سوگند! من عثمان را نکشتم و کسی را برای قتل وی یاری نکردم.

سیره نامه امیرالمومنین (ع) (جلد اول)
سیره نامه امیرالمومنین (جلد دوم)
سیره نامه امیرالمومنین (جلد سوم)

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تحیر تحیر
۱۰ %
سید حمیدرضا برقعی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
امام علی (من اهل بیت را دوست دارم:جلد2 ) امام علی (من اهل بیت را دوست دارم:جلد2 )
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
غدیر صفایی حائری غدیر صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
زیباترین جشن  زیباترین عید زیباترین جشن  زیباترین عید
۱۰ %
سید محمد مهاجرانی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
قهرمان غدیر قهرمان غدیر
۱۰ %
علی رضا سبحانی نسب
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
فرزند کعبه فرزند کعبه
۱۰ %
محسن نعما
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها