سیره نامه امیرالمومنین (ع) (جلد اول)

سیره نامه امیرالمومنین (ع) (جلد اول)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۰۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۸۱۶
وزن:
۸۴۶ گرم
شابک:
9789643048860

معرفی کتاب

علی کورانی عاملی جزو نویسندگان لبنان است که آثار متعددی در مورد تاریخ و زندگی ائمه نوشته است. یکی از معروف ترین آثار او در ایران کتاب «عصر ظهور» است که به تحلیل و بررسی حوادث و اتفاقات در آستانه ظهور حضرت حجت و پس از آن می‌پردازد.

سیره نامه امیرالمومنین (علیه السلام) زندگینامه مفصل و باجزئیات زندگی علی ابن ابی طالب(علیه السلام) به قلم این عالم شیعی است. جلد اول این کتاب مربوط به دوران طفولیت حضرت تا رحلت پیامبر و برخی حوادثی است که در زمان خلفا رخ داده است. جلد دوم که به تازگی به زبان فارسی ترجمه شده مربوط به دوران سکوت امیرالمومنین و حکومت خلفا ثلاثه است تا زمانی که مردم برای بیعت به ایشان روی آوردند. نکته مهم این است که جناب کورانی در ذکر حوادث تاریخی التزامی به بیان اتفاقات براساس سیر زمانی ندارند و گاه به اقتضای بحث مطرح شده اتفاقاتی از سال‌ها بعد را ذکر نموده‌اند. تمام مسائل ذکر شده در این سیره نامه مستند به منابع تاریخی شیعه و سنی است. جلد سوم این اثر که با محوریت جنگ‌های زمان خلافت حضرت است در سال‌های آینده منتشر خواهد شد.

در برشی از این کتاب می‌خوانید:

در منابع ما با سند صحیح گزارش شده است رسول خدا ﷺ فرمود: هنگامی که به آسمان برای معراج برده شدم از آسمانی به آسمان دیگر رفتم تا به سدرة المنتهی رسیدم و در پیشگاه خداوندم ایستادم. به من فرمود: «ای محمدا» گفتم: «بله» فرمود: «آفریدگان مرا آزمودی کدام یک بیشتر از تو فرمان می برد؟» گفتم «خداوندا! علی» فرمود:«ای محمد راست میگویی. آیا برای خودت جانشینی انتخاب کرده ای که پیام تو را ابلاغ کند و چیزهایی از کتاب مرا که بندگانم نمی دانند به آنان بیاموزاند؟» گفتم:« تو برایم انتخاب کن که انتخاب تو برایم خیر است.» فرمود: «علی را برایت انتخاب کردم او را جانشین و وصی خود گردان که من دانش و بردباری خود را به او بخشیده ام و او به حق امیرالمؤمنین است. این ادعا را نه کسی پیش از او کرده و نه پس از او خواهد کرد. ای محمد علی پرچم هدایت و پیشوای اطاعتگران من و نور اولیای من است. او همان کلمه ای است که تقواپیشگان به آن تمسک می جویند. هر که او را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر که با او کینه توزی کند با من کینه ورزیده است. ای محمد او را به این خبر مژده ده.»

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کتاب مخفی کتاب مخفی
۱۰ %
مجید پورولی کلشتری
۵۴,۰۰۰
۴۸,۶۰۰ تومان
فاطمه علی است فاطمه علی است
۱۰ %
علی قهرمانی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
باران خوبی ها باران خوبی ها
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
علی از زبان علی-گالینگور علی از زبان علی-گالینگور
۱۰ %
۲۸۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰ تومان
فرزند کعبه فرزند کعبه
۱۰ %
محسن نعما
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
غدیر صفایی حائری غدیر صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها