فدک در تاریخ

فدک در تاریخ

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۳۵
وزن:
۲۳۳ گرم
شابک:
9789645860613

معرفی کتاب

کتاب «فدک در تاریخ» به عنوان یکی از آثار مهم و ارزشمند آیت الله محمدباقر صدر درباره تاریخچه فدک است و مؤلف در این کتاب، سرگذشت فاطمه زهرا (س) پس از درگذشت پیامبر اسلام (ص)، گوشه هایی از سخنان وی و گفت وگوهایش با خلیفه اول درباره میراث انبیاء را مطرح و نیز تاریخچه جغرافیایی و سیاسی فدک و ارزش مادی و معنوی این سرزمین را بیان کرده است.

بخشی از کتاب:

((وقتی خلیفه اول با فاطمه (ع) درباره ی فدک بحث می کند می گوید: فدک به پیامبر (ص) اختصاص نداشت بلکه جزئی از اموال مسلمانان بود که پیامبر (ص)، آن را برای سرکوب مهاجمان، و انفاق در راه خدا مصرف می نمود، و می دانیم که سرکوب دشمنان و مخالفان مهاجم، تنها به وسیله ی بودجه ی مهمی امکان دارد که مخارج لشکری را تامین کند.

قبلاً گفتیم که معاویه فدک را به سه بخش تقسیم کرد، و بهر کدام از یزید و مروان و عمروبن عثمان، ثلثی از آن را بخشید. این مطلب به خوبی مقدار درآمد حاصل از فدک را نشان می دهد. زیرا وقتی ثروتی در میان سه نفر از والیانی که خود صاحب اندوخته ای بی حساب و اموالی بسیارند. تقسیم می شود، بی شک ثروتی چشمگیر و حرص انگیز است.

فدک را غالباً قریه ای دانسته اند، چنان که در معجم البلدان آمده است. حتی در قرن ششم نیز بعضی مانند ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه نخلستان های آن را به اندازه ی نخلستان های کوفه گفته اند.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مادر مادر
۱۰ %
نرجس شکوریان فرد
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
شبیه مریم شبیه مریم
۱۰ %
اکرم صادقی
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
ریحانه خدا (جلد سوم: فاطمه ای که تو یادمان دادی) ریحانه خدا (جلد سوم: فاطمه ای که تو یادمان دادی)
۱۰ %
۷۷,۰۰۰
۶۹,۳۰۰ تومان
فاطمه از نگاه علی (ع) فاطمه از نگاه علی (ع)
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
زن (فاطمه فاطمه است)  علی شریعتی زن (فاطمه فاطمه است)  علی شریعتی
۱۰ %
۱۳۸,۰۰۰
۱۲۴,۲۰۰ تومان
دختر پیامبر (ص) دختر پیامبر (ص)
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها