بنر پویش صندوق اربعین

مجموعه درسهای اسفار (۶ جلدی)

مجموعه درسهای اسفار (۶ جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
طلاب
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۸۲۶
وزن:
۲۶۹۴ گرم

معرفی کتاب

مجموعه درسهای اسفار سلسله دروس استاد مطهری بر کتاب فلسفی اسفار است. ملاصدرا از جمله بزرگترین فیلسوفان اسلامی است که پس از فلسفه مشاء و فلسفه اشراق شیوه جدیدی از فلسفه اسلامی را به جهان ارائه دادند که آن را حکمت متعالیه خواندند. ایشان در این مشی فلسفی تلاش داشتند تا  مبانی فلسفه را با عرفان نظری گره زنند و غایت هر دوی آنان را یک به شکل امر واحد ارائه دهند.

استاد مطهری که جزو ممتازترین شاگردان علامه طباطبایی بودند که خود جزو بزرگترین مفسران این مکتب و از جمله فحولی بود که حکمت متعالیه را به غایت دریافته بود و حتی بر برخی نظرات ملاصدرا نظر و اشکال داشتند. تلمذ استاد مطهری پای درس علامه سبب شده بود تا اشراف بسیار خوبی بر مبانی فلسفه ملاصدرا و دیگر فیلسوفان یونان و ایران داشته باشند. مباحث این جلسات در پایان هفته و با حضور پرشور فضلا و طلاب قم طرح می شد. در سالهایی که تفکرات مارکسیستی در کشور می تاخت و بر ذهن بسیاری از جوانان ایرانی سایه انداخته بود استاد با مطرح کردن مباحث ملاصدرا تلاش داشتند تا برتری مکتب فلسفی مسلمانان را با این دروس اثبات نمایند و به شبهات اعتقادی این مکاتب به شکل مبنایی پاسخ گویند. تمامی این پنج مجلد مربوط به تدریس بخش قوه و فعل کتاب اسفار است که در واقع مباحث حرکت از جمله ابتکارهای ملاصدرا بود که باعث اثبات حرکت در وجود می شود که از تحولات مهم و شگرف در فلسفه اسلامی است. با این نظریه می توان در مقابله نظریات دیالکتیک مارکس ایستاد و پاسخ دندان شکنی به این باور غربی داد.

درسهای اسفار (جلد اول)
درسهای اسفار (جلد سوم)
درسهای اسفار (جلد چهارم)
درسهای اسفار (جلد پنجم)
درسهای اسفار (جلد ششم)

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آموزش فلسفه (جلد یک) آموزش فلسفه (جلد یک)
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
مسئله شناخت مسئله شناخت
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
مجموعه آموزش فلسفه (دو جلدی) مجموعه آموزش فلسفه (دو جلدی)
۱۵ %
۴۲۰,۰۰۰
۳۵۷,۰۰۰ تومان
خانه خوانی خانه خوانی
۱۰ %
علی طباطبایی
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
اصول فلسفه و روش رئالیسم (جلد 4) اصول فلسفه و روش رئالیسم (جلد 4)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری - سید محمدحسین طباطبایی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
فکر کودک فلسفه فکر کودک فلسفه
۱۰ %
غلامرضا حیدری ابهری
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها