بنر پویش صندوق اربعین

درسهای اسفار (جلد ششم)

درسهای اسفار (جلد ششم)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۲۹,۰۰۰
%۱۰
۱۱۶,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
طلاب
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۶۰
وزن:
۳۸۸ گرم
شابک:
9789647299688

معرفی کتاب

استاد مرتضی مطهری علامه ذوالفنونی بود که در علوم فراوانی تبحر و تسلط بسیار بالایی داشت. از جمله این علوم می‌توان به علم فلسفه اشاره کرد که خود بنابر گفته برخی بزرگان اساس علم و ریشه هستی و مبانی علوم بسیاری است که از چیستی و حقیقت عالم سوال می‌پرسد. ایشان در علم فلسفه شاگرد علامه طباطبایی و امام خمینی بودند که فیلسوفان عصر حاضر و امانت‌دار مکتب فلسفه اسلامی از گذشتگان برای آیندگان بودند. به اذعان علامه طباطبایی شهید مطهری از جمله برترین شاگردان ایشان در بحث فلسفه بودند که قدرت فهم و استعداد درک مشکل ترین مسائل فلسفی را داشتند و به سرعت از قامت شاگرد به استادی تغییر جایگاه دادند و خود به یک فیلسوف مبرز که آگاهی کامل  به فلسفه غرب و شرق داشت بدل گشتند. از جمله متون سترگ در حیطه فلسفه اسلامی کتاب اسفار ملاصدرا است که در واقع می‌توان آن را سنگ بنای فلسفه صدرایی دانست که یکی از پیشروترین مکاتب فکری اسلامی است. فهم و تدریس کتاب اسفار ملاصدرا کار بسیار دشواری است که خود نیازمند سال‌ها مباحثه و تحصیل در سطوح مختلف فلسفه اسلامی و تدریس آن امری بسیار دشوار است که علامه مطهری نه تنها به خوبی مبحث را تبیین می‌نماید بلکه خود نیز نوآوری‌های بسیار دقیقی در این مکتب وارد ساخته‌اند.

درسهای اسفار (جلد ششم) آخرین جلد از این مجموعه است که در این اثر فصل پانزدهم از مرحله هشتم و نه فصل نیز از مرحله نهم کتاب اسفار تدریس شده است و در انتها نیز استاد مطهری مروری اجمالی بر مباحث مطرح شده در موضوع قوه و فعل داشته اند. سرفصل مباحث مطرح شده عبارت اند از: قوای محرکه جسمانی از نظر تحریک متناهی اند، حقیقت قدم و حدوث، حدوث، علت نیازمند به علت نیست، تقدم و تاخر مشترک معنوی اند یا لفظی؟، در اقسام معیت، تکمیل بحث حدوث ذاتی. این اثر توسط نوه استاد صدرا هادی زاده تصحیح و تدوین گردیده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

اینجا مطلبی را به طور مقدمی به ذهن بسپارید تا بعد ببینیم چگونه می‌توانیم روی آن بحث کنیم وقتی می‌گوییم حدوث عبارت است از مسبوقیت وجود شیء به عدمش و قدم عبارت است از مسبوق نبودن وجود شیء به عدمش آیا این مستلزم این است که چه در حادث و چه در قدیم برای شیء عدمی اعتبار کنیم؟ یعنی آیا لازم است عدم شیء در مرتبه‌ای از مراتب وجود صدق کند؟ اگر شی اصلا وجود نداشته باشد نه حادث است و نه قدیم حال جایی که شی وجود داشته باشد ولی عدمی برایش اعتبار نشود چگونه است؟ «عدمی برای شیء اعتبار نشود» به این معناست که در هیچ مرتبه‌ای از مراتب وجود برای این شی عدم اعتبار نمی‌شود وقتی برای شیء عدم اعتبار شد اگر این عدم سابق بر وجودش باشد می‌شود حادث و اگر سابق بر وجودش نباشد می‌شود قدیم پس بالاخره باید یک عدم اعتبار شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه درسهای اسفار (۶ جلدی) مجموعه درسهای اسفار (۶ جلدی)
۱۵ %
۷۷۰,۰۰۰
۶۵۴,۵۰۰ تومان
دین در جهان امروز دین در جهان امروز
۱۰ %
امام موسی صدر
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
غنا و موسیقی - جلد نرم غنا و موسیقی - جلد نرم
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
سرلوحه ها سرلوحه ها
۱۰ %
رضا امیرخانی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
نفحات نفت نفحات نفت
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
علل تزلزل تمدن غرب علل تزلزل تمدن غرب
۱۰ %
اصغر طاهرزاده
۱۳۸,۰۰۰
۱۲۴,۲۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها