آشنایی با قرآن (جلد 4)

آشنایی با قرآن (جلد 4)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۷۹,۰۰۰
%۱۰
۷۱,۱۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۲۸
وزن:
۲۷۰ گرم
شابک:
9789645600714

معرفی کتاب

شهید مطهری مدرس و متفکر معاصر که در احیای نظریات اسلامی و تبیین مبانی دین گام‌های بسیار مهمی برداشته، در حیطه قرآن نیز درس وسخنرانی‌های فراوانی برگزار کرده است. از جمله این مباحث می‌توان به سلسله جلسات تفسیری ایشان در سال‌های پایانی عمر مبارکشان اشاره کرد که در هیات یزدیها برگزار می‌شد. برخلاف دیگر مباحث استاد که در طی آن‌ها به شکل موضوعی به آیات قرآن استناد کرده‌اند، این جلسات با این نیت برگزار شد تا استاد به ترتیب سور و متن کتاب مقدس پیش رفته و تفسیر خود از آیات را بیان نمایند. با این حال ترور ناجوانمردانه منافقان مانع از تحقق این کار بزرگ شد. در واقع مجموعه «آشنایی با قرآن» جز جلد دوم که مشتمل بر همان آیات ابتدایی قرآن است عمدتا با محوریت سور جز بیست و پنج تا سی قرآن کریم و دیگر تفسیرهای پراکنده‌ای است که استاد در جلسات مختلف ارائه داده‌اند.

جلد چهارم مجموعه آشنایی با قرآن با محوریت مباحث تفسیری استاد مطهری در مورد سوره نور نگاشته شده است. این مباحث در سال 1349 در مسجد الجواد تهران ایراد شده اند و مشتمل بر مباحث تازه و بدیعی است که از دل این سوره مبارک استخراج شده و اکنون مورد استفاده شما و بسیاری از علاقه مندان به معارف الهی قرار گرفته است.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

معناى «سوره» را مى‌دانید. هر قطعه‌اى از آیات قرآن که با یک «بسم اللّه‌» شروع مى‌شود و بعد پایان مى‌پذیرد به طورى که بعد از آن، «بسم‌اللّه‌» دیگرى هست، این قطعه را «سوره» مى‌گویند. قرآن از کتابهایى است که فصل، باب و بخش ندارد ولى قطعه قطعه شدنش به صورت سوره با یک «بسم‌اللّه‌» آغاز مى‌شود و «بسم‌اللّه‌ِ» آغاز قطعه بعد نشان دهنده پایان سوره قبلى است. مى‌گویند کلمه «سوره» از همان ماده‌اى است که کلمه «سور» وضع شده است. در زبان عرب آن حصارى را که دور شهرها مى‌کشیدند ـ و در فارسى به آن «باره» مى‌گویند که یک شهر را در داخل خودش قرار مى‌داد و یک حائط و دیوارى بود که بر تمام شهر یا قصبه و یا ده احاطه داشت، سور مى‌گفتند؛ مخصوصا در مورد شهرها مى‌گفتند «سور البلد و آن» دیوار مرتفعى بود که دور یک شهر مى‌کشیدند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بگو که او صفایی حائری بگو که او صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
سنت های تاریخی در قرآن کریم سنت های تاریخی در قرآن کریم
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
تفسیر یک جلدی مبین تفسیر یک جلدی مبین
۵ %
ابوالفضل بهرام پور
۴۵۰,۰۰۰
۴۲۷,۵۰۰ تومان
تفسیر سوره مجادله تفسیر سوره مجادله
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
تفسیر سوره تغابن تفسیر سوره تغابن
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
تفسیر سوره برائت تفسیر سوره برائت
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها