نظام حقوق زن در اسلام - شهید مطهری

نظام حقوق زن در اسلام - شهید مطهری

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳۹,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۶۶
وزن:
۵۲۳ گرم
شابک:
9789645600288

معرفی کتاب

کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» از جمله آثار برجسته و مهم استاد متفکر شهید مرتضی مطهری است. ایشان بر این باور بودند که اسلام در حوزه مسائل زنان یک مکتب پیشرو و صاحب ایده است که تلاش کرده هم حقوق این جنس را حفظ نماید و در عین حال با قرار دادن چهارچوب‌هایی محکم حریم پاک و عفیفانه‌ای ایشان را مراعات کند. با این حال جنبش‌های آزادی‌خواهانه و برابری جنسیتی در عصر اخیر این خیال باطل را بسط داده که اسلام باعث تضییع حقوق زنان می‌گردد و مایه سرکوب این جنس شده است. استاد با بررسی ساحت‌های مختلف حقوق زنان به مسائلی همچون ارث، دیه، وظایف همسری، چند همسری و ازدواج موقت پرداخته‌اند. مواضعی که شبهه و سوال پیرامونشان زیاد است و با تحلیل استاد مشخص می‌گردد در این قضایا نه تنها اسلام کارنامه درخشانی در طی این قرن‌ها داشته است بلکه بسیاری از حقوق که به تازگی زن غربی به آن‌ها دست یافته است از چهارده قرن پیش به عنوان یک امر مسلم برای زن مسلمان در نظر گرفته شده است. شهید مطهری با استناد به متون اصیل دین نشان می‌دهند مکتب ما چه جایگاه والا و محترمی برای جنس زن تعریف کرده و اگر بانویی بر طریق اسلام پیش رود در حوزه فردی و اجتماعی پیش خواهد رفت.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

برتراند راسل می‌گوید: در همه آیین‌ها نوعی بدبینی به علاقه جنسی یافت می‌شود مگر در اسلام. اسلام از نظر مصالح اجتماعی حدود و مقرراتی برای این علاقه وضع کرده اما هرگز آن را پلید نشمرده است. یکی دیگر از نظریات تحقیر آمیزی که درباره زن وجود داشته این است که می‌گفته‌اند زن مقدمه وجود مرد است و برای مرد آفریده شده است. اسلام هرگز چنین سخنی ندارد. اسلام اصل علت غایی را در کمال صراحت بیان می‌کند. اسلام با صراحت کامل می‌گوید زمین و آسمان ابر و باد گیاه و حیوان همه برای انسان آفریده شده‌اند اما هرگز نمی‌گوید زن برای مرد آفریده شده است. اسلام می‌گوید هر یک از زن و مرد برای یکدیگر آفریده شده اند:«هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لباس لهن» زنان زینت و پوشش شما هستند و شما زینت و پوشش آن‌ها اگر قرآن زن را مقدمه مرد و آفریده برای مرد می‌دانست قهراً در قوانین خود این جهت را در نظر می‌گرفت ولی چون اسلام از نظر تفسیر خلقت چنین نظری ندارد و زن را طفیلی وجود مرد نمی‌داند. در مقرارت خاص خود درباره زن و مرد به این مطلب نظر نداشته است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حجاب بی حجاب حجاب بی حجاب
۱۰ %
محمدرضا زائری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
از نو با تو - جلد 2 از نو با تو - جلد 2
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
ترگل ترگل
۱۰ %
عماد داوری دولت‌آبادی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سبک زندگی زنان سبک زندگی زنان
۱۰ %
امیرحسین بانکی پور فرد
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
گل پوش گل پوش
۱۰ %
امیر عباس زاده پهلوان
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
قدرت و شکوه زن قدرت و شکوه زن
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها