مجموعه حماسه سجادیه (سه جلدی)

مجموعه حماسه سجادیه (سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۴۲
وزن:
۱۴۷۴ گرم

معرفی کتاب

همیشه تاریخ مسیر مستقیم خود را می‌رود، تا اینکه اتفاقی بیوفتد که مسیر تاریخ عوض شود. از یک اتفاق معمولی سخن نمی‌گوییم، اتفاقی در خور تغییر، اتفاقی که تاریخ را به دو قسمت قبل و بعد از آن تقسیم کند. واقعه عاشورا ازین دست اتفاقات نادر است که جریان تاریخ و حتی جریان وجودی بشر را هم تحت تأثیر قرار داده است. عاشورا یک شبه با تصمیم یک نفر اتفاق نیوفتاده و علی رغم تلاش مسببان آن، هرگز فراموش نخواهد شد .تمام رویداد های قبل عاشورا از روز خلقت آغاز می‌شود، از حسادت شیطان به جایگاه خلیفه الله. اما از بعد از عاشورا چه می دانید؟ دقیقا از لحظه قبض روح حسین علیه السلام به بعد... تمام بار وظیفه به دوش زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام است. اینان پیام مظلومیت حسین علیه السلام را با خطبه های خود به گوش تاریخ نجوا کرده اند. امام سجاد علیه السلام، آن شخصیت نقش بسته در ذهن ما که یک بیمار مصلحتی در کربلا بوده ،فقط نیست. این حجت الهی بار سنگین جامعه ای را بر دوش می‌کشد که آنقدر در ظلم فرو رفته‌اند که امام خود و فرزند رسول خدا را بعد از خلف وعده هایشان تکه تکه می‌کنند.

مجموعه «حماسه سجادیه» به قلم روان سید مهدی شجاعی، با روایتی متفاوت از تاریخ، به ابعاد گوناگون زندگی امام سجاد علیه السلام می‌پردازد. علاوه بر این در گذر از بیان تاریخ از شخصیت های منفور تاریخ هم سخن به میان می‌آورد. بخشی از کتاب هم با زبان شیطان روایت می‌کند. این مجموعه در سه جلد تنظیم گردیده است.

 

کتاب اول: تویی به جای همه

عمده اتفاقات این کتاب از زمانی شروع می‌شود که واقعه عاشورا اتفاق افتاده و اکنون مقام امامت به علی ابن الحسین (علیه السلام) رسیده است و ایشان باید حرکتی که پدر بزرگوارشان شروع کرده‌اند را با ملاحظات بیشتر و ظرایف حساس تری به ثمر برسانند.

 

کتاب دوم: اگر غم لشگر انگیزد

 در این کتاب سال‌های پس از واقعه عاشورا و حضور حضرت در مدینه مرور می‌شود.سال‌هایی که هرگونه تحرک سیاسی یا اجتماعی از سوی ایشان موجب می‌شد تا برای همیشه ذریه رسول الله قطع گردد اما ایشان مسیر هدایت خود را به شیوه‌ای چیدند که هیچگونه حساسیتی برنیانگیزد

 

کتاب سوم: جز حکایت دوست

در این جلد  قضایای بعد از عاشورا بیان می‌شود و از نقش امام سجاد علیه السلام سخن رانده می‌شود. در ادامه جنایات حکومت اموی به حمله لشکر یزید به مدینه و مکه، هلاکت یزید و انصراف از حکومت توسط فرزندش و حکومت مروان اشاره می‌شود.

 

در ادامه برشی ازین مجموعه را می‌خوانید :

نه پیامبران به قصد حکومت بر بشر مبعوث شده اند و نه امامان به این قصد یا به جهان گذاشته‌اند. هدف از بعثت پیامبران به تعبیر قرآن آزادسازی بشر از غل و زنجیرهای دست و پاگیر و سپس تزکیه و پاکی از آلودگی و پس از آن آموختن راز و رمز رشد و تعالی و اسرار سلوک و صعود و سعادت بوده است. رسیدن به مقامی که لیاقت همنشینی با خدا را پیدا کند. إرجعی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً بشر اگر به این درک می‌رسید که حکومت زمینی را هم به دست هادیان آسمانی بسپارد از همه مصائب زمینی خلاص می‌شد و یک شبه راه صد ساله را می‌پیمود.

 

ای دل آر سیل فنا بنیاد هستی بر کند چون تو را

نوح است کشتی بان از طوفان غم مخور

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سیاحت غرب سیاحت غرب
۱۰ %
محمدحسن آقانجفی قوچانی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
7 روایت خصوصی 7 روایت خصوصی
۱۰ %
حبیبه جعفریان
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
نامیرا نامیرا
۱۰ %
صادق کرمیار
۳۱۰,۰۰۰
۲۷۹,۰۰۰ تومان
سقای آب و ادب سقای آب و ادب
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۲۴۰,۰۰۰
۲۱۶,۰۰۰ تومان
برادر من تویی (زندگی حضرت عباس (ع) ) برادر من تویی (زندگی حضرت عباس (ع) )
۱۰ %
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
کشتی پهلو گرفته کشتی پهلو گرفته
۱۰ %
سید مهدی شجاعی
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها