بنر پویش صندوق اربعین

مجموعه اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلدی)

مجموعه اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۶۶,۰۰۰
%۱۵
۴۸۱,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۱۲۳
وزن:
۱۷۲۲ گرم

معرفی کتاب

علامه طباطبایی به عنوان یکی از اندیشمندان متاخر شیعی که اشراف کامل بر فلسفه سینوی و صدرایی داشت در تلاش برای پاسخگویی به مکاتب فلسفی غربی که به مرز و بوم ما وارد شده بودند و اختلافات بنیادینی با فلسفه اسلامی ما داشتند، این مجموعه مباحث را به قلم درآورند. این مقالات را می توان جامع ترین و بهترین پاسخ ممکن به فلسفه چپ مارکسیستی دانست که نگاهش به جهان و انسان پوزیتویستی و کاملا کارکردگرایانه است.

به دلیل اینکه روش علامه طباطبایی در تمام آثارشان بر ایجاز و پیچیدن غامض ترین مفاهیم در کمترین تعداد کلمات است درک درست و کامل از بیان ایشان کمی دشوار است و نیازمند تبیین و توضیح فردی است که به منظومه فکری ایشان آشنایی کامل داشته باشد و خود را این مباحث را به شکل کامل هضم کرده باشد. در همین راستا استاد مطهری شاگرد به حق و خلف راستین علامه طباطبایی با پاورقی ها خود بر متن علامه تلاش داشته توضیح مبسوطی بر نظر استاد داشته باشند و حاق مطلب را به خواننده برسانند. از آنجا که شهید مطهری خود آثار فیلسوفان غربی را مطالعه کرده و به آنان آگاهی داشتند به خوبی توانستند ناظر مباحث را از کلام آنان پیدا کنند و تفاوت دیدگاه ها را به خوبی در مقابل یکدیگر بگذارند تا افراد بتوانند متوجه مغالطات و کج فهمی های طرف مقابل بشوند. تمام مقالات از بنیادی ترین مباحث شناخت و چیستی علم آغاز می شود تا بتوان بر اساس درک واقعی از هستی به پیش رفت و در نهایت در جلد پنجم بر اساس مقدمات اثبات شده خدای احد و واحد که شناختش مقصود اصلی فلسفه اسلامی است محقق گردد.

جلد اول به این سوالات پاسخ می دهد: فلسفه چیست؟ تفاوت فلسفه و سفسطه، علم و ادراک، علم و معلوم. جلد دوم: به به پیدایش کثرات در ادراکات و ادراکات اعتباری می پردازد. جلد سوم: در مورد واقعیت اشیا و بحث علت و معلول و موضوعاتی همچون بحث ضرورت و امکان است. جلد چهارم: در مورد قوه و فعل، دیالکتیک طبیعت و حرکت جوهری سخن می گوید. جلد پنجم: اثبات حقیقت مطلق عالم یعنی خداوند و براهین فیلسوفان اسلامی بر بحث واجب الوجود است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

لذات فلسفه لذات فلسفه
۱۰ %
ویلیام جیمز دورانت
۱۲۴,۰۰۰
۱۱۱,۶۰۰ تومان
مقالات فلسفی مقالات فلسفی
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۸۹,۰۰۰
۸۰,۱۰۰ تومان
افسانه های بیشتر افسانه های بیشتر
۲۵ %
سعید زیبا کلام
۱۹,۰۰۰
۱۴,۲۵۰ تومان
فکر کودک فلسفه فکر کودک فلسفه
۱۰ %
غلامرضا حیدری ابهری
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
تسلی بخشی های فلسفه تسلی بخشی های فلسفه
۹ %
آلن دوباتن - عرفان ثابتی
۹۸,۰۰۰
۸۹,۱۸۰ تومان
اصول فلسفه و روش رئالیسم (جلد 1) اصول فلسفه و روش رئالیسم (جلد 1)
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری - سید محمدحسین طباطبایی
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها