مارک و پلو

مارک و پلو

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
%۱۰
۱۰۸,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سفرنامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۷۶
وزن:
۲۴۸ گرم
شابک:
9789648496673

معرفی کتاب

منصور ضابطیان در مقدمه اولین سفرنامه خود می‌نویسد که وقتی اولین بار دوستم پیشنهاد سفر به یک کشور خارجی را داد گمان کردم دارد با من شوخی می‌کند. چرا که مثل بیشتر مردم فکر کردم سفر خارجی یک کار لاکچری است که فقط آدم‌های شکم سیر به دنبالش هستند. ولی وقتی جدی‌تر به آن سفر فکر کردم و بعد انجامش دادم فهمیدم سفر خارجی هم مثل سفر داخلی باید به یک روتین دائمی در سبک زندگی من تبدیل شود. چرا که فهمیدم با ملاقات و تماشای دیگر فرهنگ و ملل چقدر می‌توانم به میزان فهم و بینشم اضافه کنم و چقدر با این سفرها دنیایم می‌تواند گسترش پیدا کند.

کتاب «مارک و پلو» اولین گزارش گزینش شده از سفرهای مختلفی است که از سال 78 شروع کرده و در سال 89 اولین مجلد را با همین عنوان بیرون داده است. در این کتاب شما با خاطرات او از سفر به اسپانیا، کره جنوبی، سوریه، هند، فرانسه و ایالات متحده همراه می‌شوید و نکات بسیار برجسته‌ای در مورد فرهنگ، مردم، آداب و رسوم، باورها و نحوه توسعه این کشورها فرا می‌گیرید. نکته جالب دید باز و برخورد گرم نویسنده با مردم است که سبب شده اطلاعات شفاهی و دست اول بسیار خوبی از ملل مختلف جمع آوری کند و در این کتاب به خوانندگان فارسی زبان ارائه دهد. در کنار اطلاعات بسیار خوب این کتاب تمامی صفحات همچون آلبومی هستند که عکسهای برگزیده را نیز مشتمل می‌شوند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

مجموعه‌ی عوامل مختلف مردم آمریکا را مردمی خوش برخورد مهربان اخلاقی و بیش از حد انتظار مذهبی کرده است. مردمانی که با تصویر ذهنی ما از امریکایی‌ها که بیشتر حاصل تصاویر هالیوودی است تفاوت‌های فراوانی دارند. چنان که سینمای ما هم نتوانسته معرفی درستی از واقعیت جامعه ی ایرانی در خارج از ایران داشته باشد. مردم آمریکا در هیچ زاویه‌ای شبیه سیاستمداران حاکم بر کشورشان نیستند. آنها جنگ را دوست ندارند، نگران از دست رفتن احترام‌شان در جهان‌اند، زیر فشارهای سنگین اقتصادی‌اند که حاصل سیاست‌های غلط حاکمان کم دانش و منفعت طلب‌شان است و...  من از دیدن این همه تفاوت شگفت‌زده نمی‌شوم که شرایطی مشابه این را در نقاط دیگر دنیا هم دیده‌ام.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جانستان کابلستان جانستان کابلستان
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
976 روز در پس کوچه های اروپا 976 روز در پس کوچه های اروپا
۱۰ %
۸۴,۰۰۰
۷۵,۶۰۰ تومان
پنجره های تشنه پنجره های تشنه
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
موکب آمستردام موکب آمستردام
۱۰ %
بهزاد دانشگر
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
به من گفتند تنها بیا به من گفتند تنها بیا
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها