قصه های من و ننه آغا

قصه های من و ننه آغا

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
%۱۰
۹۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۷۶
وزن:
۱۲۸ گرم
شابک:
9786008460343

معرفی کتاب

«قصه های من وننه‌آغا» مجموعه‌ی ۲۳ داستان‌ کوتاه و دلنشین است که در آن، ماجراهایی خاطره‌انگیز و گاهی پرهیجان از روزهای کودکی‌ و نوجوانی‌ نویسنده‌ای آشنا را می‌خوانیم که آثاری همچون «رویای نیمه شب»، «مرا با خودت ببر»، «شب صورتی» و... را در کارنامه خود دارد.

در حقیقت مظفر سالاری با این کتاب همه ما را به روزگار گذشته می‌برد و در جایی از جلد اول که تازه ننه‌آغای دوست‌داشتنی را به همه معرفی میکند، می‌نویسد:

((ننه‌آغا چاق و قدبلند و خوش‌قیافه بود. در فامیل احترام داشت. آشپزی‌اش عالی بود! مادرم قالی می‌بافت و به بچه‌های قد و نیم‌قدش می‌رسید و ننه‌آغا فکری برای ناهار می‌کرد. غذاهای سنتی را بلد بود و با ساندویچ، ماکارونی، سوسیس و کالباس، میانه‌ای نداشت. چای را توی پیاله‌ی کوچک چینی می‌خورد. خواهرزاده‌های تهرانی‌اش که به یزد می‌آمدند، دوست داشتند خانه‌ی ما بمانند و از دست‌پخت او بخورند. توی حیاط، تنوری هیزمی داشتیم. خودش خمیر می‌کرد و نان می‌پخت. برای ورآمدن خمیر، به جای مخمرهای بازاری، از خمیرترش استفاده می‌کرد. به بابا می‌گفت آرد سبوس‌دار بگیرد. روی نان، مخلوطی از زیره‌سیاه، سیاه‌دانه، خشخاش، رازیانه و تخم گشنیز می‌پاشید. توی اسپندی که دود می‌کرد، مورد، زاج، کندر و گلپر هم بود. آش‌جو، آش‌ماش و درهم‌جوش را دوست داشت. نوشابه نمی‌خورد.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رویای نیمه شب رویای نیمه شب
۱۰ %
مظفر سالاری
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
مرا با خودت ببر مرا با خودت ببر
۱۰ %
مظفر سالاری
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
شما که غریبه نیستید شما که غریبه نیستید
۱۰ %
هوشنگ مرادی کرمانی
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
شب صورتی شب صورتی
۱۰ %
مظفر سالاری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
قصه های من و ننه آغا ( جلد دوم ) قصه های من و ننه آغا ( جلد دوم )
۱۰ %
۸۸,۰۰۰
۷۹,۲۰۰ تومان
زن آقا زن آقا
۱۰ %
زهرا کاردانی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها