بنر پویش صندوق اربعین

زن با کرامت، زندگی با سعادت، آزادی یا اسارت

زن با کرامت، زندگی با سعادت، آزادی یا اسارت

4.2

بیانات مقام معظم رهبری درباره تقابل تمدنی غرب و جمهوری اسلامی ایران در موضوع حجاب

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۷۷,۰۰۰
۷۰,۰۷۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۱۵۲ گرم
شابک:
9786229276167

معرفی کتاب

مسئلۀ حجاب را در دنیای امروز شاید بتوان مهم‌ترین چالش در مبارزۀ خیر و شر دانست. تمام ادیان و سنّت‌های گذشته، پوشش مناسب را برای زن یک لازمه دانسته‌اند. ضدفرهنگ‌های غربی هم دقیقاً از همین رو به ملّت‌های دیگر حمله کردند و تمام تلاش خود را در طرح و پیاده‌سازی استراتژی‌هایی گذاشتند که بنیان‌ها و ریشه‌های اعتقادی مردم یک کشور را از درون تخلیه کنند. کتاب حاضر با هدف جلوگیری از این فروپاشی و رساندن خواننده به دیدگاهی روشن نسبت به زن و جایگاه او، به گردآوری بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخته است.

کتاب «زن با کرامت، زندگی با سعادت، آزادی یا اسارت» با عنوان خود که اشارۀ جالب و رندانه‌ای به شعار «زن، زندگی، آزادی» دارد، از همان ابتدا خود و مسیر فکری‌اش را برای خواننده نمایان می‌کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظلّه) در طی سه دهه صدارت، با هوشیاری و دقت همیشگی خود نقشه‌های دشمن را شناسایی کرده و به طور پیوسته مردم را از خطرات فریب آن‌ها آگاه ساخته‌اند. در این کتاب نیز در ده بخش مجزّا اما با سِیر موضوعی پیوسته، به مسئلۀ حجاب در دین اسلام و ادیان گذشته، اهمیّت و لزوم مدیریت کشش جنسی، و مفهوم بنیادین خانواده پرداخته شده است. ایشان با اشاره به نمونه‌های بی‌شماری که در فرهنگ‌‌های مدرن سردم‌دار فرهنگ نوین هستند و با نام روشن‌فکری، بی‌اخلاقی و بی‌بندوباری را رواج داده‌اند، در مقابل راه‌حل‌ها و راهکارهای دین مبین اسلام را پیشنهاد می‌کنند. «حسین خادمی عنصرودی» گردآورندۀ این بیانات رهبری است و توانسته با تدوین کتابی جامع، به آشوب‌های سیاسی اخیر را که در پوستین آزادی‌خواهی و فمینیسم سربرآورده‌اند، پاسخی رسا و محکم بدهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«متأسفانه در داخل، ما دیر به این نقاط رسیدیم؛ یعنی خیلی از این حرف‌ها بعد از انقلاب برای ما روشن شد. والا قبل از انقلاب حتّی بعضی از بزرگان تصورشان این بود که این آزادیِ ارتباط زن و مرد در غرب موجب می‌شود که چشم و دل مردها سیر بشود و دیگر تخلّفات جنسی انجام نگیرد؛ تخلّفاتی که گاه‌به‌گاه گوشه و کنار انجام می‌گرفت. وقتی چشم و دل مردها سیر شد، دیگر این تخلفات انجام نمی‌گیرد؛ این جوری فکر می‌کردند. حالا شما نگاه کنید ببینید که چشم و دل این‌ها سیر شده یا حرصشان صد برابر شده، با این تعرّض‌های جنسی‌ای که انجام می‌گیرد؟ دائم دارند می‌گویند در محیط کار، در کوچه و بازار، در همه‌جا؛ حتّی در تشکیلات منظّم و آهنینی مثل ارتش -که زن‌ها هم آنجا هستند- تعرّض انجام می‌گیرد.
تعرّض غیر از فسق توافقی است. حالا آن فسق توافقی به جای خود؛ علاوه بر آن، تعرّض زورکی هم انجام می‌گیرد؛ یعنی نه فقط چشم و دل سیر نشده، حرص و هوس در بین آن‌ها صد برابر شده. لذاست که امروز شما نگاه می‌کنید در محیط غرب، تجارت جنسی هست، برده‌داری جنسی هست، شکستن همۀ حد و مرزهای اخلاقی و انسانی هست، عرفی کردن و قانونی کردن چیزهایی هست که در همۀ ادیان حرام است. این هم‌جنس‌بازی و این قبیل حرف‌ها فقط مربوط به اسلام نیست؛ این‌ها در همۀ ادیان جزو محرّمات کبیره است؛ اصلاً این‌ها را قانونی می‌کنند، واقعاً خجالت هم نمی‌کشند! خب بنابراین یکی از واجبات عملی در جامعۀ ما این است که ما از پیروی نگاه غربی‌ها به مسئلۀ جنسیت به‌شدّت اجتناب کنیم.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کتاب ازدواج - جلد اول: تاسیس کتاب ازدواج - جلد اول: تاسیس
۱۰ %
۱۹۰,۰۰۰
۱۷۱,۰۰۰ تومان
گلبرگ زندگی (جلد 4) گلبرگ زندگی (جلد 4)
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
گلبرگ زندگی (جلد 2) گلبرگ زندگی (جلد 2)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
از نو با تو - جلد 2 از نو با تو - جلد 2
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
از نو با تو - جلد 3 از نو با تو - جلد 3
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۶۱,۰۰۰
۵۴,۹۰۰ تومان
قدرت و شکوه زن قدرت و شکوه زن
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها