بنر پویش صندوق اربعین

دایره المعارف مصور امپراتوری چین

دایره المعارف مصور امپراتوری چین

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱۰
۱,۸۰۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۱۸
وزن:
۱۷۰۰ گرم
شابک:
9786008269946

معرفی کتاب

کتاب «دایره المعارف مصور امپراتوری چین» اثری جامع و خواندنی برای علاقه‌مندان به تاریخ تا با یک امپراطوری باستانی و مهم آشنا شوند. سرزمین پهناور و حاصلخیز چین یکی از زادگاه‌های تمدن بشری قلمداد می‌شود که خاستگاه یک ملت کهن و اصیل است. همچون منطقه ایران با گذر از دوران پیشاتاریخی و عصر سفالگری با آغاز صنعت مفرغ سازی به شکل آهسته اولین حکومت‌های محلی در این سرزمین پاگرفت و پس از آن چندین سلسله امپراتوری قوی و بادوام بر این منطقه حاکم بودند. سنت پادشاهی در کشور چین تا قرن بیستم میلادی ادامه یافت و با پیروزی انقلاب کمونیستی و تشکیل حکومت خلق چین پایان یافت. در فاصله این سی قرن پادشاهان فراوانی آمده و هرکدام به قدرت توانایی و استعدادش اقتصاد، سیاست و فرهنگ این تمدن را توسعه دادند. در این کتاب ضمن آشنایی با سلسله‌های تاریخی، مروری بر آثار به جای مانده از هر سلسله اعم از دست سازه‌ها، آثار مکتوب و هنری و آیینی که ترویج می‌کردند خواهیم داشت.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

امپراتور یونگ جنگ آرزومند ریشه کنی نابرابری اجتماعی بود. بنابراین به قومیت‌های بیشتری اجازه داد در آزمون‌های استخدام دولتی شرکت کنند او آزمون‌های ویژه‌ای هم برای مردم مناطق روستایی طراحی کرد تا افرادی با پس زمینه‌های متنوع‌تر به طبقه‌ی حاکم راه یابند. یونگ جنگ مقام‌های متمول هر منطقه را به تأمین منابع مالی یتیم خانه‌ها و مدرسه‌هایی برای فقرا وا می‌داشت. مرمت و توسعه‌ی آبراه‌ها و شبکه‌های آبیاری و اجرای برنامه‌ای برای زراعی کردن زمین‌های بیشتر باعث افزایش ذخایر غله شد. قانون رهایی از بردگی هم شرایط زندگی بسیاری از اجاره نشین‌ها، کارگران مزارع و گروه‌های فرودست را بهتر کرد. یونگ جنگ در سال ۱۷۳۵ مرد اما دوره‌ی حکومت نسبتاً کوتاهش ـ در مقایسه با دوره‌های بسیار طولانی‌تر حکومت پدر و پسرش – نقطه‌ی عطفی در مسیر امپراتوری بود و وضع مالی و توان دیوان سالاری دولتی چین را ارتقا داد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف مصور هنرمندان تاریخ ساز دایره المعارف مصور هنرمندان تاریخ ساز
۲۰ %
آنجلا ویلکیس - مریم انصاری - یاسر مالی
۲,۲۵۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تاریخ مصور ایران باستان (دوره چهار جلدی) تاریخ مصور ایران باستان (دوره چهار جلدی)
۲۷ %
۸,۰۰۰,۰۰۰
۵,۸۴۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور مصر باستان دایره المعارف مصور مصر باستان
۲۰ %
الهام شوشتری زاده - استیون اسنیپ
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
۱۰ %
۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۱۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ورزش دایره المعارف مصور ورزش
۱۵ %
جمعی از نویسندگان
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۵۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها