بنر پویش صندوق اربعین

تاریخ مصور نفت ایران

تاریخ مصور نفت ایران

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱,۷۰۰,۰۰۰
%۲۵
۱,۲۷۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 4 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۱۲
وزن:
۱۳۷۸ گرم
شابک:
9789643646509

معرفی کتاب

کتاب «تاریخ مصور نفت ایران» نوشته مسعود فروزنده قصه‌ی یافتن طلای سیاه در کشور ایران و توسعه صنعت نفت در این صدوپنجاه سال است. در زمان ناصرالدین شاه است که برای اولین بار سیاحان و جویندگان اروپایی متوجه وجود نفت در اراضی ایران شدند و در قالب فعالیت‌های تجاری امتیاز استخراج و بهره‌برداری از آن را در اختیار گرفتند. اولین دکل‌های حفاری نفت در مسجد سلیمان شکل گرفت و پالایشگاه نفت نیز در آبادان بنا شد. شرکت‌های انگلیسی در دوران جنگ جهانی اول و دوم از ضعف و ناکارآمدی دولت‌های مرکزی ایران استفاده کردند و مجری این صنعت بودند و در کنارش بیشترین سهم را از این ماجرا کسب می‌کردند. نهضت ملی کردن صنعت نفت تلاش‌ مثبتی جهت استقلال و بهره‌برداری از سرمایه از ملی به دست ایرانیان بود که با کودتای 28 مرداد با شکست مواجه شد اما انقلاب شکوهمند سال 57 سرانجام باعث شد تا ملت ایران برای نخستین بار به طور کامل مالکیت صنعت نفت را برعهده بگیرند و این دارایی ارزشمند را از دل بحران‌ها گذر دهند تا امروز ثروتش نصیب کشور گردد. این کتاب که حاصل پژوهش در مستندات و تصاویر آرشیوی این صنعت است به خوبی شما را با فرآیند رشد و توسعه آن آشنا می‌سازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

خانه ریچارد سدان نماینده هیئت مدیره شرکت نفت سابق مرکز عملیات بر ضد نهضت ملی شدن نفت ایران بود. سدان در این خانه دست به جعل جابه جایی و جاسوسی در اسناد شرکت سابق نفت انگلیس ایران می‌زد. صادق هدایت از طریق یکی از کارمندان روابط عمومی شرکت از جعل سند به دست سدان آگاه شد و به مظفر بقایی اطلاع داد. مأموران دادسرا و شهربانی به دستور دولت وارد خانه سدان شدند و پرونده ها را ضبط و خانه او را مهروموم کردند. برخی باور دارند کشف این خانه و اسناد آن ارزش سیاسی نداشت و این موضوع را ساخته و پرداخته خود انگلیسی‌ها می‌دانند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اطلس نبرد تاریخ ساز اطلس نبرد تاریخ ساز
۲۰ %
جمعی از نویسندگان - الهام شوشتری زاده
۷۰۰,۰۰۰
۵۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ادیان جهان دایره المعارف مصور ادیان جهان
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز) دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)
۲۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۷۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور کتاب های تاریخ ساز دایره المعارف مصور کتاب های تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
۱۰ %
۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۱۶۰,۰۰۰ تومان
تاریخ مصور ایران باستان (دوره چهار جلدی) تاریخ مصور ایران باستان (دوره چهار جلدی)
۲۷ %
۸,۰۰۰,۰۰۰
۵,۸۴۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها