بنر پویش صندوق اربعین

الگوهای جهانی داستان

الگوهای جهانی داستان

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
%۱۰
۱۰۳,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی کوچک
صفحات:
۲۳۲
وزن:
۱۴۴ گرم
شابک:
9786000350253

معرفی کتاب

کتاب «الگوهای جهانی داستان» اولین جلد از مجموعه گام به گام تا داستان نویسی حرفه‌ای نوشته امی دیر دون است که اولین بار توسط نشر عصرداستان منتشر شده و اکنون توسط انتشارات سوره مهر تجدید چاپ گردیده است. نویسنده در این کتاب به سراغ یکی از بزرگترین مشکلاتی رفته که هر فرد تازه کاری در زمان خلق اثر ادبی با آن مواجه می‌گردد. افراد زیادی هستند که پس از مطالعه شاهکارهای ادبی جهان و داشتن یک تجربه لذتبخش از دنیای داستان دوست دارند خودشان قلم به دست بگیرند و تجربیات شان را در قالب داستانی با دیگران به اشتراک بگذارند. اما وقتی در مقابل صفحه سفید می‌نشینند تمام آن انگیزه و اشتیاق از بین می‌رود و سردرگم می‌شوند. در حالیکه در ذهن‌شان ایده‌ها و صحنه‌های بسیار جذاب و تکان دهنده‌ای وجود دارد اما تبدیل آن‌ها به یک سری اتفاق سلسله وار در قالب کلمات بسیار مشکل می‌شود. در این مسیر فراگرفتن الگوهایی که در داستان نویسی از آن‌ها استفاده می‌شود و نوشتن اثر براساس این الگوها کمک می‌کند تا جذابیت داستان به مراتب بیشتر باشد. همچنین فهمیدن فرم‌های داستان سرو شکل داستان شما را منظم می‌کند و ریتم درستی به صحنه‌ها می‌دهد و بر تاثیرگذاری آن‌ها می‌افزاید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

آدم‌های بی‌همتا و در حال تغییر داستان احساسات خواننده یا بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهند و آن را جذاب و گیرا می‌کنند. چه کسی می‌تواند اسکارلت اهارا، شرلوک هلمز یا ایندیانا جونز را از خاطر ببرد؟ نویسنده‌ها برای ساختن یک شخصیت از تکنیک‌های زیادی استفاده می‌کنند و شما احتمالا چندتایی از آنها را شنیده‌اید. مثلا برخی نویسنده‌ها ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند برای پر کردن پرسشنامه‌هایی که ویژگی‌های فیزیکی، شخصیتی، رفتاری سوابق فردی و حرفه ای و اطلاعات دیگر را توصیف می‌کند. نویسنده‌ها می‌توانند پیشینه‌های شخصیتی مرتبط به هم، شجره نامه‌ها و رازهای نسل اندر نسل شگفت آوری خلق کنند. برخی دیگر ممکن است از دید شخصیتی یادداشت‌های روزانه درست کنند یا مصاحبه‌ای دقیق و کامل به عمل بیاورند به گونه‎ای که گویی شخصیت در آن سوی میز نشسته است برخی از تحلیل شخصیت مایرز بریگز استفاده می‌کنند. همۀ این فن‌ها خوب‌اند و شما باید از تکنیکی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند شخصیت‌های داستانتان را خوب تجسم کنید. گرچه، به نظر من قوس شخصیت چیزی است که شخصیت را به وجود می‌آورد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

میانبرهای رمان میانبرهای رمان
۱۰ %
لورا ویتکامب - فخرالسادات موسوی
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
سبک شخصی در رمان سبک شخصی در رمان
۱۰ %
ریچارد گودمن - فیلیپ ک جیسون
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
هزار جرقه داستانی هزار جرقه داستانی
۱۰ %
برایان کوهن - ملیحه ظریف شاهسون‌نژاد
۱۵۵,۰۰۰
۱۳۹,۵۰۰ تومان
نویسندگی خلاق به زبان ساده نویسندگی خلاق به زبان ساده
۱۰ %
مگی هاماند - مسعود ملک‌یاری
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
محمد سرور محمد سرور
۱۰ %
فروغ زال
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
رها و ناهشیار می نویسم رها و ناهشیار می نویسم
۱۰ %
الهام شوشتری زاده - ادر لارا
۲۶۴,۰۰۰
۲۳۷,۶۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها