هزار جرقه داستانی

هزار جرقه داستانی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳۹,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی کوچک
صفحات:
۲۰۴
وزن:
۱۲۸ گرم
شابک:
9786000350291

معرفی کتاب

کتاب «هزار جرقه داستانی» چهارمین جلد از مجموعه گام به گام تا داستان نویسی حرفه‌ای نوشته برایان کوهن و ترجمه ملیحه ظریف شاهسون نژاد اولین بار در انتشارات عصر داستان چاپ گشته و اکنون به همت نشر سوره مهر تجدید چاپ گردیده است. برایان کوهن که خود نویسنده چندین مجموعه داستان کودک و بزرگسال است سال‌ها به آموزش نویسندگی خلاق مشغول بوده و در وبلاگ شخصی خود نیز به نویسندگان جوان کمک می‌کند تا برای نوشتن داستان به ایده های جدید برسند. حاصل سال‌ها تحقیق و آموزش پیرامون ایده یابی کتاب مقابل است که در آن شما با پرسش‌ها و چالش‌هایی روبرو می‌شوید که هر کدام می‌توانند آغازگر یک داستان جذاب باشند و خواننده را تا پایان داستان میخکوب نگه دارند. نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد بومی سازی است که مترجم انجام داده است. خانم شاهسون نژاد برای اینکه خواننده فارسی درک بهتر از ایده‌ها داشته باشد و بتواند به شکل ملموس آن را در زندگی خود حس کند تا بتواند در موردش داستانی بنویسد به صرف ترجمه اثر کوهن همت نگذاشته بلکه با تبدیل برخی ایده‌ها با مصادیق بومی تلاش نموده ایده‌ها را به ذهن نویسنده ایرانی نزدیک بگرداند. هر فصل از کتاب یک مکان یا موضوع را محور قرار داده و در موردش ده‌ها پرسش و چالش مختلف را مطرح نموده که می‌توانند قلاب داستان شما باشند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

وقتی بر اساس هر کدام از این ایده‌ها شروع به نوشتن می‌کنید. احتمال دارد داستانی کامل بنویسید یا در طول چند روز متمادی چند پاراگراف از آن بنویسید می‌تواند پست وبلاگی یا حتی فیس بوکی شما باشد یا داستانی کوتاه یا شعر. یا حتی فیلم نامه و نمایش نامه و رمان هر چیزی که خودتان از دل این کتاب درآوردید و به قلمتان آمد. یادتان باشد این‌ها تمرین‌هایی نیست که موظف به انجامش باشید می‌توانید هر چقدر دوست دارید بنویسید. هر چقدر دوست دارید با ایده پیش بروید آن قدر که دیگر به نظرتان حرفی نداشته باشید و آن وقت بروید سراغ ایده بعدی. یکی دیگر از ایده‌ها را بردارید و داستانی متفاوت بنویسید. انتخاب دست خودتان است. اگر بخواهید یکی از اینها را به رمانی بفروش تبدیل کنید خب موفق باشید؛ چون قرار هم نیست چیزی جز این باشد. این ایده‌ها برای همین است که نویسنده ها بتوانند صادقانه بنویسند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

شور داستان نویسی شور داستان نویسی
۱۰ %
آراز بارسقیان - دونالد ماس
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
خودت داستان بنویس خودت داستان بنویس
۱۰ %
سیمون چشایر - حبیب یوسف‌زاده
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
نویسندگی خلاق به زبان ساده نویسندگی خلاق به زبان ساده
۱۰ %
مگی هاماند - مسعود ملک‌یاری
۲۴۵,۰۰۰
۲۲۰,۵۰۰ تومان
الگوهای جهانی داستان الگوهای جهانی داستان
۱۰ %
امی دیر دون - مهکامه ستوده یکتا
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
هر برند یک قصه است هر برند یک قصه است
۱۰ %
دانلد میلر - رسول بابایی
۱۰۷,۰۰۰
۹۶,۳۰۰ تومان
دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها