خودت داستان بنویس

خودت داستان بنویس

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
نوجوان
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۵۲ گرم
شابک:
9786006229775

معرفی کتاب

کتاب «خودت داستان بنویس» اثری آموزشی برای کودکان و نوجوانان که دوست دارند نویسنده شوند اما دل و جرات کافی برای انجامش را ندارند یا نمی‌داند داستان نویسی چطور اتفاق می‌افتد. در این کتاب سیمون چشایر با گرفتن دست کودکان و بیان اصول داستان نویسی با زبان ساده قدم به قدم آن‌ها را به وادی نوشتن نزدیک می‌گرداند و با دادن تمرین‌های ساده اما کاربردی آن‌ها را برای نوشتن جدی آماده می‌گرداند. این اثر به بچه‌ها این دل و جرات را می‌دهد تا با رعایت قواعد اصیل داستان نویسی ماجرای جالب توی ذهنشان را به یک طرح داستانی تبدیل کنند و سپس آن را به شکل یک داستان کامل و منسجم به قلم درآورند. همچنین کارهای ضروری که بعد از اتمام فرآیند نوشتن باید انجام بدهند به بچه‌ها تعلیم داده می شود. ساختار کتاب به گونه‌ای است که کودکان تمرین‌های داده شده را در خود کتاب می‌توانند انجام دهند و در واقع این اثر یک کتاب کار جامع برای تمرین اولین قدم‌های نویسندگی است. مترجم و تصویرگر نیز تلاش کرده‌اند تا مثال‌ها و تمرین‌ها را بومی سازی کنند تا مخاطب فارسی زبان ارتباط بهتری با متن برقرار کنند و بتواند کمال استفاده را از تمام بخش‌های کتاب ببرد. با پایان رساندن کتاب کودکان شما شناخت خوبی نسبت به ساختار داستان و روش های داستان نویسی پیدا می‌کنند و با نگاه دقیق‌تری می‌توانند استعداد و علاقه خود را در این راه محک بزنند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یک شخصیت داستانی خوب همیشه دلایل روشنی برای کارهای خود دارد مثلا اگر داستانی می‌نویسید که در آن موجودات فضایی به زمین حمله کرده‌اند. ممکن است به خوانندگان خود توضیح دهید که آن‌ها موجودات شرور و بدجنسی هستند اما اگر بتوانید انگیزه‌های جالبی برای حمله‌ی آن‌ها به زمین در نظر بگیرید داستان شما هیجان انگیزتر خواهد شد. مثلا می‌توانید بگویید سیاره‌ی خودشان نابود شده و آنها به مکان جدیدی برای زندگی نیاز دارند. یا شاید هم بگویید هدف آن‌ها از حمله به زمین این است که می‌خواهند جلوی فاجعه بزرگتری را بگیرند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جام جهانی در جوادیه جام جهانی در جوادیه
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
سگ خوب قصه ما سگ خوب قصه ما
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۱۰,۰۰۰
۹,۰۰۰ تومان
خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
کودکستان آقا مرسل کودکستان آقا مرسل
۱۰ %
داوود امیریان
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
ترکش ولگرد ترکش ولگرد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها