بیایید داستان بنویسیم

بیایید داستان بنویسیم

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
نوجوان
قالب:
آموزشی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۰
وزن:
۱۹۲ گرم
شابک:
9786006229645

معرفی کتاب

کتاب «بیایید داستان بنویسیم» یک اثر آموزشی بسیار خوب برای همه نوجوانانی است که می‌خواهند دست به قلم ببرند و داستان خودشان را بنویسند. در این کتاب بچه‌ها از ایده تا اجرا با فرآیند خلق یک داستان آشنا می‌گردند. بچه‌های بسیاری بعد از خواندن چندین کتاب داستان تمایل دارند تا خودشان داستانی شبیه کتاب‌ها بنویسند و ماجرایی را برای بقیه تعریف کنند که تا حالا کسی آن را نگفته است. اما از مقدمات کار و اینکه چطور داستان را پیش ببرند و به سرانجام برسانند اطلاعی ندارند. با این کتاب گام به گام با فرآیند خلق ادبی آشنا می گردند. آن‌ها متوجه می‌شوند حتما برای نوشتن داستان باید یک سوژه جذاب و تازه داشته باشند و سپس در بخش طرح باید به سوالات اصلی که علت وقوع حوادث اصلی داستان و رفتار شخصیت‌ها را توضیح می‌دهند، پاسخ گویند و سپس با اتخاذ زاویه دید درست به توصیف صحنه‌ها و شخصیت‌ها بپردازند و ماجرا را پیش ببرند. در هر بخش متناسب با مطالب آموزشی توضیح داده شده چند تکلیف ساده و مرتبط قرار گرفته تا بچه‌ها در مرحله از نوشتن بازنمانند و با تمرین مطالب هربخش به شکل عملی کار را پیش ببرند. همچنین به عنوان نمونه یک برش داستانی در پایان هر فصل قرار دارد که نکات آموزشی به شکل برجسته در آن رعایت شده تا بچه ها به شکل دقیق‌تری با منظور نویسنده آشنا گردانند. استاد میرکیایی در ضمن مباحث آموزشی از آثار ماندگار و بزرگ ادبیات جهان شاهد مثال می‌آورد و فوت‌های کوزه‌گری که از نویسندگان باتجربه به دست آمده را با نسل تازه به اشتراک می‌گذارد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

می‌خواهم آب پاکی را روی دستتان بریزم. اگر این کتاب را با دقت تمام بخوانید و به همه توصیه‌هایش عمل کنید و حتی کتاب‌های دیگری را هم پیرامون داستان نویسی بخوانید باز هم ممکن است داستان نویس خوبی نشوید. جنگ اول به از صلح آخر... این نکته را در همین آغاز کتاب باید به شما می‌گفتم؛ چیزی است که با تجربه به آن رسیده‌ام..... در هر حال کسی که به کاری با هنری علاقه دارد باید اهل تمرین، ممارست و مطالعه بسیار باشد، خیلی زود از نوشته‌های خودش خوشش نیاید و بزرگترین منتقد آنها باشد. می‌گویند «ارنست همینگوی» اثر «پیرمرد و دریا» را حدود دویست بار بازنویسی کرد تا به نسخه مطلوبش رسید. اما حالا که سراغ این کتاب آمده‌اید باید به چند نکته توجه کنید. تلاش کرده‌ام این کتاب شما را وارد یک کارگاه داستان کند؛ یعنی هر بخش را با تمرین‌ها و نمونه‌هایی یاد بگیرید و قدم به قدم پیش بروید. ضمن اینکه خواهش می‌کنم به مثال‌های متن توجه کنید. بهتر است بعد از خواندن هر نمونه مثال‌هایی را هم بین داستان‌هایی که خوانده‌اید یا فیلم‌هایی که دیده‌اید خودتان پیدا کنید.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اصیل آباد اصیل آباد
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سفر به جنوب سفر به جنوب
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۱۸,۰۰۰
۱۶,۲۰۰ تومان
فرزندان ایرانیم فرزندان ایرانیم
۱۰ %
داوود امیریان
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
کودکستان آقا مرسل کودکستان آقا مرسل
۱۰ %
داوود امیریان
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها