1001 اختراع (میراث مسلمانان در جهان ما)

1001 اختراع (میراث مسلمانان در جهان ما)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۵۰,۰۰۰
%۱۰
۴۹۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۴۴
وزن:
۱۵۲۶ گرم
شابک:
9786006229041

معرفی کتاب

کتاب «1001 اختراع: میراث مسلمانان در جهان ما» یک دائره المعارف جامع از انتشارات طلایی در مورد تاریخ علم در جهان اسلام است. نویسنده این اثر پروفسور سلیم الحسنی مهندس مکانیک و استاد افتخاری رشته زبان شناسی دانشگاه منچستر است که علاقه مند به تاریخ مغفول و کمترگفته شده علم در تمدن اسلامی است و تلاش نمود تا آن را روایت کند. او در مقدمه کتاب می‌نویسند حکومت اسلامی زمانی یک تمدن یکپارچه و گسترده از چین تا اسپانیا بوده و دو اقیانوس را به یکدیگر وصل می‌نموده است. اهتمام مسلمانان به علم آموزی و ترویج دانش سبب شده ریشه بسیاری از علومی که امروز موجود هستند در تمدن اسلامی یافت شود و اولین منابع آن علم به دست یک دانشمند مسلمان نگاشته شده باشد. به عنوان نمونه او در مقدمه ذکر می‌کند که یکی از سیاستمداران بلندمرتبه انگلیسی برای مهار تورم به منابع دست اول مسلمانان در علم اقتصاد ارجاع می‌دهد. علاوه بر این بسیاری از تکنولوژی‌ها و محصولاتی که زندگی را بر انسان را راحت‌تر کرده‌اند نیز به سازه‌هایی برمی‌گردند که در تمدن اسلامی ساخته شده‌اند. نویسنده در هفت بخش: خانه، مدرسه، بازار، بیمارستان، شهر، دنیای پیرامون و جهان اختراعات مسلمانان را توضیح داده و با ارائه اسناد نشان می‌دهد توسعه یافتگی علم و تکنولوژی در جهان امروز مرهون خدمات تمدن اسلامی است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

ابن عیسى تنها جراح چشمی نبود که باور داشت بیماری‌های چشمی ممکن است نشانه‌های بیماری‌های دیگر باشند. ابو روح محمد ابن منصورابن عبدالله، که ایرانی و معروف به جرجانی است در حدود سال ۴۸۲ ه.ق کتابی با عنوان «نورالعیون» نوشت. او در یکی از فصل‌های این کتاب درباره بیماری‌هایی سخن می‌گوید که پنهان می‌مانند اما نشانه‌های آن‌ها در چشم ظاهر می‌شود؛ مانند فلج عصب سوم، نارسایی‌های گردش خون و مسمومیت. چشم پزشک دیگری، که مجسمه‌اش در شهر قرطبه واقع در جنوب اسپانیا جاویدان مانده است، محمود ابن قصوم ابن اسلام غافقی است. او که در قرطبه می‌زیست، کتابی با عنوان المرشد فی الکحل نوشت این کتاب به بیماری‌های چشم محدود نمی‌شود و بیماری‌های سر و مغز را هم در برمی‌گیرد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اطلس جنگ جهانی دوم اطلس جنگ جهانی دوم
۱۵ %
جمعی از نویسندگان
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز) دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)
۲۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۷۶۰,۰۰۰ تومان
مرد نخستین مرد نخستین
۱۰ %
محمود اکبرزاده
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دانشنامه ی مصور نجوم دانشنامه ی مصور نجوم
۱۰ %
کریستن لیپنکات
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
اطلس شگفتی های جهان اطلس شگفتی های جهان
۱۰ %
الهام شوشتری زاده - گروه مولفین انتشارات دورلینگ کیندرزلی
۹۰۰,۰۰۰
۸۱۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور نجوم دایره المعارف مصور نجوم
۱۰ %
ایان ریدپث - جایلز اسپارو - کارول استات - ذوالفقار دانشی
۱,۷۰۰,۰۰۰
۱,۵۳۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها