فرهنگ نامه تاریخ ایران

فرهنگ نامه تاریخ ایران

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
علمی
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۲۸
وزن:
۱۳۱۲ گرم
شابک:
9786226009195

معرفی کتاب

کتاب «فرهنگ نامه تاریخ ایران» یک اثر زیبا و خواندنی برای نوجوانان و جوانان ایرانی است که علاقه دارند در مورد سرزمین مادری خود و بزرگان تاریخ بیشتر بدانند. این اثر مروری مختصر و سریع بر تمام ادواری است که از عمر سرزمین ایران گذشته از دوره پارینه سنگی و بعدتر ورود مهاجران آریایی به این منطقه تا همین عصر معاصر و اتفاقات رخ داده در ده سال اخیر. در این کتاب تمام حکومت‌ها و تمدن‌های شکل گرفته در این منطقه جغرافیایی مرور می‌شوند و همچنین یادی از بزرگترین چهره‌هایی است که در آن دوره تاریخی زندگی کرده‌اند و تاثیر شگرفی در امنیت یا پیشرفت این تمدن گذاشته شده‌اند. با مطالعه این اثر نسل جوان با تاریخ و فرهنگ غنی و بااصالت کشور خود آشنا می‌شوند در حالی‌که تصاویر رنگی و نقاشی‌های جذاب که حوادث دور و نزدیک را بازنمایی می‌کنند بر لذت خواندن این اثر مصور افزوده‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

علاقه فرمانروایان تیموری به هنر نقاشی موجب خلق آثار بی‌نظیری در این عصر شد به گونه‌ای که مکتب هرات در سبک نقاشی و نگارگری پدید آمد و تا عصر صفوی ادامه داشت. مینیاتورهای عصر تیموری الهام گرفته از هنر شرق دور است که به نقاشی کهن ایرانی روح تازه‌ای دمیده است. نقاشی شرق دور تحت تأثیر نقاشی مانوی و ساسانی بود که در عصر ایلخانی بر نقاشی ایرانی تأثیر زیادی گذاشت. این در دوران تیموریان با حمایت دربار هرات به اوج خود رسید و از این رو به مکتب هرات شهرت یافت. نقاشی ساختن قصر «خُورنَق» اثر استاد کمال الدین بهزاد، از پیشگامان مکتب هرات نمونه بسیار زیبایی از نقاشی دوره تیموری است. اصل این نقاشی در موزه کتابخانه ملی بریتانیا نگهداری می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سرگذشت استعمار جلد ششم ( فاخته ها لانه ندارند ) سرگذشت استعمار جلد ششم ( فاخته ها لانه ندارند )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
روایت تفکر (جلد سوم: من به قدرت رسید) روایت تفکر (جلد سوم: من به قدرت رسید)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
روایت تفکر جلد پنجم در جهت عکس حرکت کن روایت تفکر جلد پنجم در جهت عکس حرکت کن
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
روایت تفکر، جلد چهارم، این عصر قرمز است روایت تفکر، جلد چهارم، این عصر قرمز است
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد چهارم ( صلیب خونین ) سرگذشت استعمار جلد چهارم ( صلیب خونین )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
کارنامه خورش کارنامه خورش
۱۰ %
نازیلا ناظمی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها