بنر پویش صندوق اربعین

گفتار هایی در اخلاق اسلامی

گفتار هایی در اخلاق اسلامی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۹,۰۰۰
%۱۰
۵۳,۱۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۸
وزن:
۲۰۴ گرم
شابک:
9789647299770

معرفی کتاب

سه استوانه اصلی دین اسلام را می‌توان این موارد دانست:اعتقادات، اخلاقیات و عبادات. شهید ایت الله مطهری در باب معارف دین مبین اسلام زحمات بسیاری کشیده‌اند و توانسته‌اند با زبان جدید و نگاهی تازه بسیاری از مسائل مهم دین را برای نسل جوان تبیین نمایند و سوالات روز را با قواعد و ساختارهای دینی پاسخ گویند. ایشان در حوزه اخلاق اسلامی نیز سلسله جلسات متعددی برگزار کرده‌اند و از بیانات ایشان کتب متعددی با موضوع فلسفه اخلاق و مبانی اخلاق اسلامی منتشر گردیده است.

کتاب «گفتارهایی در اخلاق اسلامی» حاصل کتابت و تنقیح پنج جلسه سخنرانی ایشان در انجمن اسلامی در سال 1348 است که با محوریت چهار موضوع مهمی است که در اخلاق اسلامی بسیار مطرح هستند. این چهار موضوع عبارت از اخلاق، رضا، صبر و طول امل هستند. شهید مطهری تلاش کرده‌اند با استناد به آیات قرآن و داستان انبیا این مفاهیم را تبیین نمایند و جایگاه آنان در سبک زندگی اسلامی تعیین نمایند. در این میان برخلاف دیگر جلسات اخلاقی این مباحث به نحوی مطرح گردیده‌اند که مخاطبان در بحث شرکت داشته‌اند و سوالات خود را از استاد پرسیده‌اند تا نقطه مبهمی باقی نماند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یکی از دستورهایی که ما داریم و این ایراد خیلی مقدسانه هـم هست - دعاست. ما موظفیم که دعا بکنیم. قدر مسلّم دعا یک کار لغو نیست وقتی که ما دعا می‌کنیم و در دعا مثلا وسعت روزی می‌خواهیم طول عمر می‌خواهیم عافیت برای فرزندان خودمان می‌خواهیم این چیزهایی که معمولا در دعا می‌خواهیم آیا خود این بر خلاف اصل رضا نیست؟ وقتی که شما به وسیله دعا توسعه رزق می‌خواهید معنایش این است که به آنچه که دارید قانع نیستید از آنچه که دارید راضی نیستید. پس این بر خلاف آن خُلق است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
گام های آغازین سلوک گام های آغازین سلوک
۱۰ %
محمدباقر تحریری
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
مردی در تبعید ابدی مردی در تبعید ابدی
۲۰ %
نادر ابراهیمی
۲۱۵,۰۰۰
۱۷۲,۰۰۰ تومان
کیمیای محبت کیمیای محبت
۹ %
محمد محمدی ری شهری
۹۰,۰۰۰
۸۱,۹۰۰ تومان
ضیافت بلا ضیافت بلا
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
معیشت پرهیزکارانه معیشت پرهیزکارانه
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای - ابولقاسم کریمی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها