بنر پویش صندوق اربعین

کتاب گزیده احادیث امالی الصدوق

کتاب گزیده احادیث امالی الصدوق

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۸۰,۰۰۰
%۱۰
۳۴۲,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۳۵
وزن:
۶۰۲ گرم
شابک:
9786225503533

معرفی کتاب

کتاب «گزیده‌ی احادیث امالی الصدوق» مجموعه‌ای از احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است که به گزینش و شرح رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای ایراد گشته و توسط انتشارات انقلاب اسلامی تدوین و تالیف گردیده است. ایشان از سال 1369 که جلسات درس خارج خود را آغاز نمودند بنا داشتند تا در ابتدای هر جلسه محفل را به حدیثی از معصومین زینت بخشند. همانگونه که در سیر علمای سلف نیز اینگونه بوده که با بیان نکات اخلاقی و احادیث تلاش داشته‌اند تا به طلاب در کنار علوم مرسوم حوزوی مسائل معنوی و تزکیه نفس را تذکر دهند. هر متعلمی برای رشد و سعادت خود به دو بال علم و اخلاق نیازمند است و هرکدام از این‌ها بدون دیگری ناکامی انسان را موجب می‌گردد. از فروردین سال 1393 تا اسفندماه سال 1395 ایشان با محور قرار دادن کتاب امالی شیخ صدق (محمد بن علی بن بابویه) به بیان احادیث از این کتاب پرداختند. شیخ صدوق از علمای اعلام مکتب شیعه در قرن چهارم هجری هستند که روایات این کتاب را به شاگردان خود املا نمودند و یکی از منابع معتبر شیعه را به یادگار گذاشتند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

«وَ ارْضَ بِقِسْمِ اللهِ تَکُنْ أَغْنَى النَّاسِ» به آنچه خدای متعال رزق تو کرده است تقسیم کرده است نصیب تو کرده است، راضی شو؛ حرص نخور و از اینکه از فلان و فلان کمتر داری ناراحت نباش حرص و جوش نخور راضی باش به قسمت الهی؛ آن وقت از همه ی مردم غنی‌تر و بی نیازتر تو خواهی بود. علت اینکه ماها احساس میکنیم که به زید احتیاج داریم به عمرو احتیاج داریم این است که از آنچه داریم بیشتر می‌خواهیم؛ حالا دنبال هر چه هستیم؛ یکی پول است، یکی مقام است. یکی وجاهت است و از این قبیل؛ لذا دنبال زید و عمرو و بکر می‌دویم که به آن‌ها برسیم؛ اگر نه به همان که خدای متعال به شما داده رضایت کنی دیگر به این زید و عمرو احتیاجی نداری؛ غنی هستی.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بانک تست و ترکیب نحوکاربردی بانک تست و ترکیب نحوکاربردی
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
تفسیر موضوعی قرآن کریم تفسیر موضوعی قرآن کریم
۵ %
جمعی از نویسندگان
۶۰,۰۰۰
۵۷,۰۰۰ تومان
تاریخ امامت (حسین قاضی خانی) تاریخ امامت (حسین قاضی خانی)
۵ %
۵۵,۰۰۰
۵۲,۲۵۰ تومان
نحو کاربردی عالی (جلد چهارم) نحو کاربردی عالی (جلد چهارم)
۱۰ %
۴۴۵,۰۰۰
۴۰۰,۵۰۰ تومان
اندیشه اسلامی(۲) اندیشه اسلامی(۲)
۵ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
اندیشه اسلامی ۲ اندیشه اسلامی ۲
۵ %
مهدی ترتیفی
۵۰,۰۰۰
۴۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها