بنر پویش صندوق اربعین

نظام خانوادگی اسلام

نظام خانوادگی اسلام

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
%۱۰
۹۷,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۱۶
وزن:
۲۶۴ گرم
شابک:
9786226789042

معرفی کتاب

در جامعه مدرن یکی از مسائلی که مورد تهدید نابودی و متلاشی شدن قرار گرفته کانون خانواده است که از منسجم‌ترین بنیان‌هایی است که جوامع بشری از آغازین روزهای حضورش بر این کره خاکی به تشکیل آن روی آورد. اسلام مکتبی است که توجه به کانون خانواده و احترام به آن از جمله مهم‌ترین دستورات آن است و توصیه‌های اخلاقی و شرعی بسیاری پیرامون روابط میان افراد خانواده بیان کرده است.

شهید مطهری در دومین جلد از مبانی حقوق زن از نظر اسلام به حیطه خانواده در اسلام وارد شده اند و تلاش کرده‌اند اهمیت و فلسفه بسیاری از فرامین این دین مبین پیرامون کانون مقدس خانواده را تبیین نمایند تا اهمیت و جایگاه ویژه این اجتماع ذاتی انسان واضح‌تر گردد و نسل جوان تحت تاثیر هجوم فرهنگ غربی به سادگی این کانون مهم اجتماعی خود را از دست ندهند. همچنین در دین اسلام احکام و دستوراتی پیرامون خانه و خانواده وجود دارد که شبهات مختلفی پیرامون آن ها شکل می گیرد و فهم درست از آن ها بسیار اهمیت پیدا می کند. مسائلی همچون نشوز زن یا تعدد زوجات و جایگاه مرد و زن در خانوده از جمله مباحث مطرح شده هستند.

در ادامه برشی از کتاب «نظام خانوادگی اسلام» را می‌خوانید:

ما درباره این شهواتی که نامش را شهوات حیوانی گذاشته‌ایم چگونه باید فکر کنیم؟ بگوییم لذت جسمانی خوردن فى حد ذاته پلید است. انسان باید تا حد امکان از آن پرهیز کند؟ فقط آن مقدار باید پرهیز نکند که بقای حیات به آن بستگی دارد به اصطلاح در حد «بخور و نمیر» آن هم روی اضطرار؟ پلیدی‌اش سر جای خودش هست روی اضطرار به این پلیدی باید تن داد؟ خوابیدن همین طور آیا باید بگوییم جاه و مقام اجتماعی این که انسان در جامعه دارای پست اجتماعی و محبوبیتی باشد قدرتی در اختیارش باشد فی حد ذاته یک امر پلید است ولی انسان تا آن مقداری که ناشی از مجبوری است و اگر نکند نمی‌تواند زندگی کند باید به آن تن بدهد؟ امر جنسی هم همین طور فی حد ذاته پلید است فقط در حدود اجبار انسان باید به آن تن بدهد؟

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه مبانی حقوق زن از نظر اسلام (سه جلدی) مجموعه مبانی حقوق زن از نظر اسلام (سه جلدی)
۱۵ %
۲۲۹,۰۰۰
۱۹۴,۶۵۰ تومان
گل پوش گل پوش
۱۰ %
امیر عباس زاده پهلوان
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
گلبرگ زندگی (جلد 1) گلبرگ زندگی (جلد 1)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
ترگل ترگل
۱۰ %
عماد داوری دولت‌آبادی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
گلبرگ زندگی (جلد 2) گلبرگ زندگی (جلد 2)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
انتخاب من: پرسش هایی درباره حجاب انتخاب من: پرسش هایی درباره حجاب
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها