بنر پویش صندوق اربعین

مسئله ربا و بانک

مسئله ربا و بانک

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۶۹,۰۰۰
%۱۰
۶۲,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۹۲
وزن:
۲۲۴ گرم
شابک:
9789645600110

معرفی کتاب

کتاب «مسئله ربا و بانک» در سال 1364 برای اولین بار منتشر گردیده است. مباحث این کتاب که در مورد مساله ربا، بیمه و بانکداری از منظر فقه و سنت اسلامی است ده سال قبل در انجمن اسلامی پزشکان مطرح گردیده و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این کتاب را می توان از جمله آثاری دانست که در آن استاد شهید رویکردی فقهی به مساله دارند و با توجه به مشرب اجتهادی خود به این قضیه نظر داشته اند. از جمله مباحثی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده می توان به: فرق امانت و قرض، ربای معاملی، وام سرمایه گذاری و راه حل آن، فلسفه حرمت ربا، مالکیت دولت و بحث بیمه شخص ثالث اشاره کرد. یادداشت هایی از استاد پیرامون این قضیه وجود دارد که علاقه مندان می توانند به مجموعه یادداشت های استاد مراجعه نمایند.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

در باب معامله بیمه اگر ما عوضین را مال در نظر بگیریم و بگوییم یک طرف عوض مبلغ مجهولی است که بیمه گر میخواهد در صورت بروز خسارت یا وقوع حادثه بپردازد و طرف دیگر مبلغ معلومی است که بیمه گزار میپردازد که در بعضی از اقسام بیمه مثل بیمه عمر همین هم مجهول میشود اگر ماهیت بیمه را این بدانیم یعنی دو طرف عوض را دو مبلغی بدانیم که بیمه گر و بیمه گزار میپردازند از نظر فقهی قابل توجیه نخواهد بود، زیرا یکی از استثناهایی که ما در فقه داریم غرر است که «نهی النَّبِیُّ عَنِ الْبَیْعِ الْغَرَرِ پیغمبر اکرم از بیع غرری نهی کرد. ولی فقها میگویند این اختصاص به بیع غرری ندارد [ و این جمله] یعنی پیغمبر اکرم از هر معامله غرری نهی کرد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دست های بوسیدنی دست های بوسیدنی
۱۰ %
حسن قدوسی زاده
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
راهبرد اقتصادی پیامبر راهبرد اقتصادی پیامبر
۱۰ %
حمید سبحانی صدر
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
گفتارهای بنیادین گفتارهای بنیادین
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
نفحات نفت نفحات نفت
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت
۲۵ %
هرژه - موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۵,۰۰۰
۳,۷۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها