مجموعه گناه عامل سقوط (سه جلدی)

مجموعه گناه عامل سقوط (سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۹۶
وزن:
۷۹۲ گرم

معرفی کتاب

مجموعه «گناه عامل سقوط» در سه جلد منتشر گشته و یک اثر جامع برای افرادی است که دوست دارند با حقیقت گناه آشنا گردند و راه درمان از بیماری های روحی را بشناسند. آیت الله مجتبی تهرانی که در محضر امام خمینی (ره) عرفان و فلسفه را آموخته بود و در سال های جوانی به درجه اجتهاد رسیده بود، با درخواست اهل تهران از اواسط دهه پنجاه شمسی محفل وعظ و درسی را آغاز نمود که تا پایان عمر شریف شان ادامه یافت. تسلط بسیار بالای ایشان بر متون حدیثی شیعه و همچنین فهم عمیق ایشان از معارف دین ترکیب گشت با تهذیب نفس استاد تا کلام استاد در جلسات درس اخلاق به اکسیری ناب برای زدودن غبار از نفس و جلای روح بدل گردد. ایشان در ساحت های متعدد دین و مسائل گوناگون اعتقادی و اخلاقی ایراد سخن نموده اند و در طول عمر بابرکت خود تلاش کرده اند مسلمان هایی مهذب و معقتد تربیت نمایند. از جمله مباحث استاد بحث شناخت حقیقت گناه و تاثیراتی است که گناه بر زندگی فرد می گذارد و اینکه چگونه می توان این رفتارهای خلاف را از زندگی زدود. در ادامه به شکل اجمالی به کلیت مباحث هر جلد اشاره می شود.

گناه شناسی: در یازده جلسه ابتدایی، استاد براساس آیات و روایات به توضیح این قضیه می پردازند که اگر هدف انسان در این جهان رشد و صعود به سوی خداوند است گناه نه تنها باعث توقف انسان بلکه سبب سقوط انسان از مراتب انسانی می گردد.

آثار گناه: تمامی اعمالی که انسان در این جهان انجام می دهد اعم از کارهای نیک و کارهای ناپسند همگی بر نفس انسان و بعد روحانی او اثر می گذارد. از آنجا که بعد روحانی همچون جنس ملموس و آشکار نیست انسان آگاه نیست که با انجام گناه چه آسیب ها و امراضی بر این روح وارد می سازد. استاد براساس آیات و روایات الهی به تاثیرات گناه بر انسان می پردازند.

پاکسازی گناه: پس از شناخت حقیقت گناه و تاثیراتی که بر وجود روحانی انسان می گذارد حال زمان آن رسیده است که انسان به دنبال درمان و راهی بگردد که در طی آن بتواند این آلودگی ها را از وجود خود پاک سازد و سپس از انجام دوباره آن ها اجتناب نماید. استاد به دو روش علمی و عملی راه های ترک گناه را توضیح می دهند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

شاخه نبات شاخه نبات
۱۰ %
عماد داوری دولت‌آبادی
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
احکام گناهان (آیت الله مکارم شیرازی) احکام گناهان (آیت الله مکارم شیرازی)
۱۰ %
۳۰۰,۰۰۰
۲۷۰,۰۰۰ تومان
آثار گناه آثار گناه
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
رهایی از گناه رهایی از گناه
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
گناه شناسی گناه شناسی
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
پاک سازی گناه پاک سازی گناه
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها