بنر پویش صندوق اربعین

سخن و سکوت

سخن و سکوت

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۵۵,۰۰۰
%۱۰
۴۹,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
بزرگسال / طلاب
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۸
وزن:
۲۳۲ گرم
شابک:
9786006940489

معرفی کتاب

آیت الله مجتبی تهرانی از سال‌های میانی دهه پنجاه تا سال 1391 به تربیت و تادیب عموم مومنین پرداختند و جلسات درس اخلاق ایشان همواره یکی از محبوب‌ترین جلسات دینی در تهران بوده است. حال پس از رحلت این عالم ربانی مباحث این سی سال در حال تدوین به شکل کتاب است تا خیل عظیم‌تری از مشتاقان تربیت الهی بتوانند از مباحث استاد استفاده نمایند. یکی از مجموعه‌هایی که تاکنون منتشر گردیده مجموعه اخلاق ربانی است که خود چندین زیرمجموعه دارد. در هر زیرمجموعه یکی از رئوس گمراهی یا سعادت انسان محور قرار گرفته و استاد پیرامون آن در جلسات متعدد صحبت کرده‌اند و براساس آیات و روایات به شناساندن آن پرداخته و شیوه درمان یا اکتسابش تعلیم داده اند. از جمله مباحث اخلاق ربانی کتاب «سخن و سکوت» است که توسط موسسه مصابیح الهدی،ناشر اختصاصی استاد تهرانی، چاپ و منتشر گردیده است.

سلسله مباحث سخن و سکوت از جمله مباحث حضرت آیت الله العظمی مجتبی تهرانی داده است؛ که مانند سایر مباحث ایشان با دقت و توجه که استاد معظم در طرح مباحث داشتند به آن پرداخته شده که در نوع خود کم نظیر می‌باشد. این کتاب به خصوص برای کسانی که به دنبال ترک گناهان و میرا بودن از آفات زبان هستند می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای مناسب باشد چرا که اگر کسی در سخن گفتن اش دقت کافی داشته باشد شاید در بسیاری موارد اصلا به وادی اینکه بخواهد از دروغ ،غیبت، تهمت و .... اجتناب کند وارد نشود. به خصوص که در این کتاب رابطه زیبایی بین سکوت و تفکر ترسیم شده است. در ابتدای کتاب به این موضوع پرداخته می‌شود که منظور از کلام، قول، گفتار و سخن چیزی است که به وسیله آن انسان معنای مقصود و را به دیگری منتقل می‌کند و دیگر مهم نیست که این وسیله صوتی یا غیرصوتی باشد. برای همین است که در قرآن از رمز و خطورات شیطانی تعبیر به کلام و سخن شده است. بنابراین سکوت عبارت از خودداری از به کارگیری این وسیله است؛ یعنی انسان وسیله‌ای را به کار نگیرد تا بخواهد معنایی را به شخص دیگری منتقل کند. موضوع اصلی این کتاب در مورد آن است که سخن و سکوت به صورت کلی خوب به حساب می‌آیند یا بد هستند به صورت کلی هر دوی سخن و سکوت در روایات ستایش شده‌اند اما در این کتاب به صورت جزئی به این موضوع پرداخته می‌شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حسد حسد
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
حب مدح،ستایش و تمجید (آفات زبان) حب مدح،ستایش و تمجید (آفات زبان)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
نفس و حالات آن نفس و حالات آن
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
مبانی علم اخلاق مبانی علم اخلاق
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
زهد اخلاقی-معرفتی زهد اخلاقی-معرفتی
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
حرام خواری،خیانت حرام خواری،خیانت
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۳۲,۰۰۰
۲۸,۸۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها