بنر پویش صندوق اربعین

زن و مسائل قضایی و سیاسی

زن و مسائل قضایی و سیاسی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۴۲,۰۰۰
%۱۰
۳۷,۸۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۴
وزن:
۱۶۲ گرم
شابک:
9789647299817

معرفی کتاب

کتاب «زن و مسائل قضایی و سیاسی» سومین جلد از مجموعه مبانی حقوق زن از نظر اسلام است. در این اثر چهار مساله شهادت، قضاوت، فتوا دادن و سیاست در نسبت با زنان مورد بررسی قرار گرفته است. بحث جایگاه زنان در جهان مدرن جزو مشکل ترین و پیچیده ترین مسائل جهان امروز که هر کدام از مکاتب فکری به نحوی تلاش دارند خود را مدافع ارزش ها و حامی حقوق آنان بدانند. با این حال اگر نگاهی از روی تامل و تفکر به این اهداف این مکاتب انداخته شود درخواهیم یافت آزادی هایی که در جنبش های غربی به زن اعطا می شود در واقع نوع جدیدی از اسارت و به بندگی گرفتن این جنس است که در شمایلی زیبا اما دروغین سعی در فریب جوامع دارند.

مباحث استاد مطهری در حوزه زنان در انجمن اسلامی پزشکان مطرح گردیده که شنوندگان خود از نواندیشان دینی و افراد صاحب نظری بودند که پرسش ها و اشکالات دقیقی به مباحث مطرح شده وارد می کنند و شهید مطهری نیز با سعه صدر تلاش کرده اند تا پاسخ قانع کننده ای به آنان بدهند. در انتهای تمامی مباحث کتاب بخش پرسش و پاسخ نیز به ثبت رسیده تا زوایای پنهان بحث آشکار گردد و نتیجه منقحی از این دیالکتیک به دست آید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

عدم جواز تقلید از زن، از باب قضاء کم دلیل تر بلکه بی‌دلیل مطلق است. من از کتاب‌هایی که این مطلب در آن عنوان شده مستمسک آقای حکیم را در دست داشتم و البته به شروح عروه هم مراجعه کردم و یک شرح دیگری هم اخیرا بر عروه، نوشته‌اند به آن هم مراجعه کردم؛ همین است و غیر از این چیز دیگری نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کتاب ازدواج - جلد اول: تاسیس کتاب ازدواج - جلد اول: تاسیس
۱۰ %
۱۹۰,۰۰۰
۱۷۱,۰۰۰ تومان
آسمانی نشان، آسمانی بمان آسمانی نشان، آسمانی بمان
۱۰ %
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
جواهرانه جواهرانه
۱۰ %
نعیمه اسلاملو
۱۶۵,۰۰۰
۱۴۸,۵۰۰ تومان
گلبرگ زندگی (جلد 1) گلبرگ زندگی (جلد 1)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
ردپای نور  جلد دوم  ازدواج، مشکلات و راهکارها ردپای نور  جلد دوم  ازدواج، مشکلات و راهکارها
۱۰ %
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
از نو با تو - جلد 2 از نو با تو - جلد 2
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها