بنر پویش صندوق اربعین

کتاب درآمدی بر علوم انسانی اسلامی

کتاب درآمدی بر علوم انسانی اسلامی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۲۰,۰۰۰
%۱۰
۳۷۸,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۸۳۲
وزن:
۷۸۴ گرم
شابک:
9786225503328

معرفی کتاب

مبانی صحیح علوم انسانی اسلامی

    حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) به علم و علوم انسانی، اهمیت بسیاری قائلند. ایشان از رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی نگریسته و افق های جدیدی را مورد توجه قرار داده‌اند که انسان را به فراتر از دیدگاه‌های رایج هدایت می‌کند. در کتاب درآمدی بر علوم انسانی اسلامی ، نظریّه‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در مورد علوم انسانی اسلامی به صورت جامع و کامل بررسی شده است. این کتاب در ۱۱ فصل، به واکاوی دیدگاه‌ها و نظرات ایشان پیرامون موضوع علوم انسانی اسلامی می‌پردازد. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر، با سبک خاص خود، معارف اسلامی و انسانی را تبیین و تحریر نموده و در تحلیل امور انسانی از افقهای جدید انسانی و تمدّنی بهره می‌برند. همچنین در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه با پدیده‌های داخلی و خارجی، به تأکید بر اصول و مبانی علمی و انسانی پرداخته و تأکید دارند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:" ایشان معتقد هستند «وقتی بنای زورآزمایی و کشتی گرفتن با فلسفه های غربی باشد، فلسفه لازم است.» بنابراین اگر قرار است علوم انسانی غربی که مبتنی بر فلسفه های مادی غرب است نقد شود حتما و حتما به فلسفه نیازمند هستیم والا « فیلسوف نماها» در فضای دانشگاه جولان خواهند داد و مانع هر حرکت اصیلی خواهند شد."

 

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اربعین حدیث شرح چهل حدیث اربعین حدیث شرح چهل حدیث
۱۰ %
سید روح الله موسوی خمینی
۴۹۰,۰۰۰
۴۴۱,۰۰۰ تومان
حکمت های نهج البلاغه - چرم حکمت های نهج البلاغه - چرم
۱۸,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
توحید مفضل توحید مفضل
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
نحو کاربردی متوسطه نحو کاربردی متوسطه
۱۰ %
سید حسین ایرانی
۲۶۵,۰۰۰
۲۳۸,۵۰۰ تومان
نهج البلاغه نهج البلاغه
۱۰ %
علی شیروانی
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
منشور حکومت علوی منشور حکومت علوی
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها