بنر پویش صندوق اربعین

دایره المعارف مصور فیلسوفان تاریخ ساز

دایره المعارف مصور فیلسوفان تاریخ ساز

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲,۲۵۰,۰۰۰
%۱۰
۲,۰۲۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۵۲
وزن:
۱۸۵۰ گرم
شابک:
9786008269847

معرفی کتاب

کتاب «دایره المعارف مصور  فیلسوفان تاریخ ساز» مروری بر زندگی بزرگترین اندیشمندان و نظریه‌پردازان تاریخ است. مسائل عمیقی همچون ماهیت هستی، چگونگی شکل گیری جهان و غایت انسان در زندگی از جمله سوالاتی هستند که فیلسوف در طول زندگی با اندیشه‌ورزی و چینش استدلال‌های منطقی و تجربی تلاش دارد به آن‌ها پاسخ بدهد. هرکدام از این فیلسوفان با مدل معرفت‌شناسی که اتخاد نموده‌اند به سراغ این مباحث رفته‌اند و نظام فکری خود را بنا کرده‌اند و در این تطور تاریخی نظریات پیشینیان خود را نقض، تکمیل و یا تصحیح نموده‌اند. طلوع این مباحث از ده قرن پیش از میلاد مسیح آغاز گشته و مهد فلسفه را یونان باستان می‌دانند که اولین و مهم‌ترین فیلسوفان در آن رشد یافتند. سنت عقلی که با گفتگوهای افلاطون آغاز گشت و با نشر شاگرد ممتازش ارسطو بسط یافت و سپس نظریاتشان به دست فیلسوفان شرق و غرب مورد بحث و مطالعه قرار گرفت. در این سیر تاریخی پیشرفت علوم تجربی، توسعه تمدن‌ها و بحران‌های جهانی تاثیرات عمیقی بر نظریات فلاسفه باقی گذاشت و نگاه آنان به حقیقت جهان و انسان را متاثر از این وقایع تفسیر نمودند. در این کتاب ضمن آشنا شدن با زندگی و اهمّ نظریات هر فیلسوف تصاویر و نقاشی‌های ملهم از زندگی هر کدام را مشاهده می‌کنید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

کریستوا احتمالاً بیش از همه به خاطر مفهوم «بینامتنیت» شهرت دارد؛ مفهومی که بر آثار دو تن از نظریه پردازان قبلی یعنی فردینان دو سوسور و به ویژه میخاییل باختین متکی است. کریستوا در مورد بینامتنیت می‌نویسد: این واژه‌ی ادبی به معنای تلاقی سطوح متن است که نه تنها بر زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیکی که متون ادبی از درون آن‌ها بیرون می‌آیند بلکه همچنین بر وابستگی متقابل و اساسی آن‌ها تأکید می‌کند. کریستوا بسیار بیش از آن که آثار ادبی را محصول ابتکار خلاقانه‌ی یک نویسنده بداند، آن‌ها را برآمده از گفتمان‌هایی از پیش موجود می‌بیند که معنایشان با معانی دیگر گفتمان‌ها تلاقی می‌کند یا با آن‌ها هم پوشانی دارد. بنابراین تمام متن‌ها به طریقی کم یا زیاد گاه از طریق تقلید یا کنایه و گاه از طریق پیوندهایی که خود خوانندگان میان متون ظاهراً بسیار متفاوت حس می‌کنند با یکدیگر پیوند دارند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف مصور ادیان جهان دایره المعارف مصور ادیان جهان
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
تاریخ مصور نفت ایران تاریخ مصور نفت ایران
۲۵ %
مسعود فروزنده
۱,۷۰۰,۰۰۰
۱,۲۷۵,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ورزش دایره المعارف مصور ورزش
۱۵ %
جمعی از نویسندگان
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۵۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
اطلس نبرد تاریخ ساز اطلس نبرد تاریخ ساز
۲۰ %
جمعی از نویسندگان - الهام شوشتری زاده
۷۰۰,۰۰۰
۵۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور مصر باستان دایره المعارف مصور مصر باستان
۲۰ %
الهام شوشتری زاده - استیون اسنیپ
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها