تاریخ مصور ایران باستان (دوره چهار جلدی)

تاریخ مصور ایران باستان (دوره چهار جلدی)

4.2

روایتی از سرگذشت و سرنوشت مردم ایران، از سپیدهدم تاریخ تا پایان ساسانیان

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
علمی
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
-
وزن:
۸۰۰۰ گرم

معرفی کتاب

اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید، بی‌شک همیشه دوست داشته‌اید یک دایره‌المعارف کامل هدیه بگیرید که تمام پیشینۀ یک سرزمین را برایتان با جزئیات به تصویر بکشد. خصوصاً برای ما ایرانی‌ها این مسئله جذابیت ویژه‌ای دارد، چرا که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که هنوز جوهرۀ قدیمی‌ترین تمدّن‌ بزرگ تاریخ در دل آن به یادگار مانده و خاک آن با رنگ‌وبوی این فرهنگ چندین‌هزارساله هنوز همراه است. حالا غنی‌ترین و جامع‌ترین مجموعه‌ای که به دنبال آن بوده‌اید به کوشش انتشارات سایان عرضه شده که از ابتدای شکل‌گیری امپراتوری کهن ایران، روایت خود را آغاز می‌کند و در چهار جلد، دریچه‌ای تازه از تاریخ شگفت‌انگیز این مرز و بوم را به رویمان می‌گشاید.

مجموعۀ چهارجلدی «تاریخ مصور ایران باستان» گردآوری بی‌نظیری است از تمام آنچه تا امروز می‌خواسته‌اید درمورد نیاکان خود بدانید. هر جلد از این مجموعۀ ارزشمند به بخشی از تاریخ مهاجرت اقوام مختلف به ایران، شکل‌گیری فرهنگ‌های کهن، طلوع امپراتوری‌های شکوهمند باستانی و شکوفایی هنر و تفکر و علم در این مسیر می‌پردازد. با هر جلد از این مجموعه می‌توانید ساعت‌ها در زمان سفر کنید و از دیدن زندگی اقوام گذشته به فکر فرو بروید. اما این تمام ماجرا نیست. نقاط قوت دیگری هم وجود دارند که در کنار یکدیگر، این مجموعه را در صف آثار فاخر کتاب‌های امروزی قرار می‌دهند؛ مانند بهره‌گیری از کاغذهای روغنی، کیفیت چاپ بسیار بالا، ویراست تیزبینانه و بی‌اشکال، صفحه‌آرایی چشم‌نواز، توضیحات کامل برای هر عکس و زیرعنوان، دسته‌بندی موضوعی گیرا و رعایت دقّت در ترتیب وقایع تاریخی. علاوه بر این‌ها طراحی زیبای روی جلد، با صحافی مستحکم و دوام بالا از مشخصه‌هایی هستند که می‌توانند این مجموعه را تبدیل به هدیه‌ای گران‌بها از سمت شما کنند که سال‌ها در کتابخانۀ عزیزانتان به یادگار خواهد ماند.

با نگاه وسیع و پرداخت دقیق مؤلفان این مجموعه به جزئیات تاریخی، می‌توانید مرحله‌به‌مرحله با سِیر پیشرفت و تکامل مردمان ایرانی آشنا شوید و با تصاویر فوق‌العاده‌ای که از موزه‌های آثار باستانی مختلفی تهیه شده، شاهد عینی دستاوردهای پیشینیان خود و اشیاء عتیقۀ متعلّق به انسان پیشاتاریخ باشید. چهار جلد این مجموعه عبارت‌اند از:

 

جلد اول: تاریخ مصور ایران در سپیده‌دم تاریخ

در اولین جلد از این مجموعه، روایت سرآغاز شکل‌گیری تمدّن ایران باستان و مهاجرت اقوام مختلف به این سرزمین را می‌خوانید. این کتاب از دورۀ پیش از تاریخ شروع می‌شود و در چهار فصل، سرگذشت اقوام ابتدایی بشر را در اعصار مختلف بازگو می‌کند. فصل اول عصر پارینه‌سنگی، فصل دوم عصر آهن، فصل سوم تمدن سه‌هزارسالۀ عیلام و فصل چهارم به قبایل آریایی اختصاص دارد.

جلد اول: تاریخ مصور ایران در سپیده‌دم تاریخ

 

جلد دوم: تاریخ مصور ایران هخامنشی

جلد دوم این مجموعه، به دورۀ امپراتوری عظیم هخامنشیان اختصاص یافته است. این خاندان با پادشاهان بزرگی مثل داریوش و نوه‌اش کوروش کبیر توانستند اختلافات را برطرف کرده و با اتّحاد اقوام ایرانی، اولین پادشاهی عظیم تاریخ را با ساختار سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی بی‌نظیری برپا کنند. در این کتاب شرح کاملی از رونق تولید داخلی، ظهور اولین فناوری‌ها، طرح منشورهای حقوق اجتماعی، خلق بناها و سازه‌های شگفت‌انگیز، رشد ادیان و فرهنگ‌های مختلف و... در کنار تصاویر و نقشه‌های جذاب ارائه شده است.

جلد دوم: تاریخ مصور ایران هخامنشی

 

جلد سوم: تاریخ مصور ایران سلوکی و اشکانی

در جلد سوم این مجموعه، ایران کهن را در دست حکومت اسکندر مقدونی و جانشینان او می‌یابیم که با مقاومت مردمان ایران از اقلیم‌های گوناگون کم‌کم زنگ خطر برای آن‌ها به صدا درمی‌آید. فصل اول این کتاب به حضور یونانیان در ایران، فصل دوم به سرآغاز قدرت گرفتن اشکانیان، فصل سوم به تقابل آن‌ها با امپراتوری روم و فصل چهارم، به بازپس‌گیری قدرت توسط این خاندان و شکوه پانصدسالۀ آن‌ها در حکمرانی بر ایران پرداخته است.

جلد سوم: تاریخ مصور ایران سلوکی و اشکانی

جلد چهارم: تاریخ مصور ایران ساسانی

آخرین جلد از مجموعۀ تاریخ مصور ایران باستان، در پنج فصل تدوین شده و به قدرت گرفتن سلسلۀ ساسانیان پس از فروپاشی پادشاهی اشکانی می‌پردازد. این کتاب با تکیه بر شکوفایی عظیمی که در دورۀ ساسانیان صورت گرفت، موضوعات تاریخ این عصر ایران باستان را حول محور دین، فرهنگ، هنر، معماری، علم و ادبیات دنبال می‌کند. فصل اول این کتاب بر آغاز سلطنت ساسانیان تمرکز می‌کند و فصل دوم دین مردم ایران را در مقایسه با مسیحیت و یهودیت بررسی کرده است. در فصل سوم و چهارم به ترتیب، با نگاه به فرهنگ عامّه، آداب و سبک زندگی مردم، شرایط سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد و سپس رشد علم و ادبیات و موسیقی را، در دورۀ پادشاهی خسرو انوشیروان و خسرو پرویز شرح می‌دهد. در فصل پایانی نیز به انتهای تاریخ چندهزارسالۀ ایران باستان، فروپاشی حکومت ساسانیان، قدرت‌گیری اعراب و جنگ بین این دو جبهه می‌رسیم؛ جایی که البته مجموعۀ هنرها و علوم و فرهنگ‌های این تمدّن غنی و باستانی نابود نشده و در قالبی جدید و با زمینۀ دین اسلام، به حیات و رشد خود ادامه می‌دهد.

جلد چهارم: تاریخ مصور ایران ساسانی

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز) دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)
۲۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۷۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ماشین دایره المعارف مصور ماشین
۱۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۸۵۵,۰۰۰ تومان
علم و فناوری (ره‌نامه: جلد۳۳) علم و فناوری (ره‌نامه: جلد۳۳)
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دانشنامه ی مصور نجوم دانشنامه ی مصور نجوم
۱۰ %
کریستن لیپنکات
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور نجوم دایره المعارف مصور نجوم
۱۰ %
ایان ریدپث - جایلز اسپارو - کارول استات - ذوالفقار دانشی
۱,۷۰۰,۰۰۰
۱,۵۳۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور هواپیما دایره المعارف مصور هواپیما
۱۰ %
پرناز طالبی - داریوش دل آرا - فیلیپ وایتمن
۹۰۰,۰۰۰
۸۱۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها