بنر پویش صندوق اربعین

خطابه های اخلاقی

خطابه های اخلاقی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳۹,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۳۶۸
وزن:
۵۵۰ گرم
شابک:
9786227396102

معرفی کتاب

کتاب «خطابه های اخلاقی» تازه‌ترین اثری است که براساس میراث گرانبهای شهید مرتضی مطهری متفکر معاصر اسلام و ایران منتشر شده است. ایشان در یک دهه از سال 1330 تا 1340 به شکل مستمر خطابه‌هایی اخلاقی، اعتقادی را برای رادیو می‌نوشتند. اکنون متون این خطابه‌ها از آرشیو صداوسیما استخراج شده و مباحث استاد قرار است در دو مجلد انتشار یابد که اکنون جلد اول آن به زیور طبع آراسته شده است. با اینکه مباحث کتاب مختلف و هر کدام به موضوعی مجزا می‌پردازند اما تمامی این مباحث تکه‌هایی از یک کل منسجم هستند که نمایی زیبایی از اسلام حقیقی را به مردم نمایش می‌دهد و ساحت‌های زیبا و انسان مدار دین مبین اسلام را هویدا می‌سازد. شهید مطهری که فهم درستی نسبت به جامعه و نیازهای مردم داشتند تلاش نمودند در این مباحث به سراغ موضوعاتی بروند که مورد سوال و ابتلای مردم است  و بر شایع‌ترین مشکلات اخلاقی انسان دست گذاشته‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بر هر کسی لازم است که در درجه اول ضرورت‌های شخصی خود را بشناسد و در درجه دوم ضرورت‌های اجتماعی را. البته مقصود این نیست که هر کسی باید منافع شخصی خود را بر مصالح اجتماعی مقدم بدارد، چون سخن در وظایف شخصی و وظایف عمومی است نه در منافع شخصی و منافع عمومی، سخن در ضرورت‌هایی است که نیابت بردار نیست در برابر ضرورت‌هایی که نیابت بردار است. مثلاً هر کسی شخصاً لازم نیست که پزشک باشد و وقتی که بیمار شد خودش شخصاً به معالجه خود بپردازد، زیرا ممکن است هنگامی که بیمار شد دیگری بیماری او را معالجه کند. اما بر هر کسی لازم است شخصاً ایمان داشته باشد، شخصاً موحد و خداشناس از تربیت اخلاقی و اجتماعی داشته باشد شخصاً حریت و استقامت و شجاعت و تقوا و عفت داشته باشد شخصاً ورزش و تمرین روحی که به صورت عبادت‌های مکرر تعیین شده داشته باشد همان طوری که برای سلامت جسم خود ،باشد شخصاً نیز لازم است شخصاً ورزش کند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند ؟ چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند ؟
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
رهایی از تکبر پنهان رهایی از تکبر پنهان
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
عارف 12 ساله عارف 12 ساله
۱۰ %
سید حسین موسوی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
شرح حدیث جنود عقل و جهل شرح حدیث جنود عقل و جهل
۱۰ %
سید روح الله موسوی خمینی
۲۹۰,۰۰۰
۲۶۱,۰۰۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
سوخته سوخته
۱۰ %
هیأت تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها