بنر پویش صندوق اربعین

حرام خواری،خیانت

حرام خواری،خیانت

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۲,۰۰۰
%۱۰
۲۸,۸۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
بزرگسال / حوزویان
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۲۰
وزن:
۱۳۸ گرم
شابک:
9786006940304

معرفی کتاب

آیت الله مجتبی از دهه شصت تا سال 1391 به تربیت و تادیب عموم مومنین پرداختند و جلسات درس اخلاق ایشان همواره یکی از محبوب‌ترین جلسات دینی در تهران بوده است. حال پس از رحلت این عالم ربانی مباحث این سی سال در حال تدوین به شکل کتاب است تا خیل عظیم‌تری از مشتاقان تربیت الهی بتوانند از مباحث استاد استفاده نمایند. یکی از مجموعه‌هایی که تاکنون منتشر گردیده مجموعه اخلاق ربانی است که خود چندین زیرمجموعه دارد. در هر زیرمجموعه یکی از رئوس گمراهی و هلاکت انسان محور قرار گرفته و استاد پیرامون آن در جلسات متعدد صحبت کرده‌اند و براساس آیات و روایات به شناساندن آن و شیوه درمانش پرداخته‌اند. از جمله مباحث اخلاق ربانی مجموعه تادیب شهوت است که خود در ده جلد منتشر گردیده است.

دو مورد دیگر از گناهانی که ناشی از شهوات انسان و ریشه در حرص و بی‌تقوایی او دارد «حرام‌خواری، خیانت» هستند. استاد مجتبی تهرانی علت تلاش انسان برای کسب مال حرام را توضیح داده و تاثیرات آن بر زندگی انسان را نیز بیان می‌کنند. سپس برای اینکه در حوزه مالی و کسب ثروت تقوا و ورع داشته باشیم راهکارهای خوبی ارائه می‌کنند. در بخش بعدی معنای خیانت، ابعادش و تاثیراتی که بر فرد و جامعه می‌گذارد مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش پایانی کتاب نیز فجور دیگری مورد بررسی قرار گرفته‌اند از جمله: خوض در باطل، کلام بی فایده و اینکه منشا اینکه انسان به زیاده گویی و بیهوده گویی چیست توضیح می‌دهند. در انتها نیز فواید سکوت و کم گویی که در روایات بسیار به آن تاکید شده و حتی نشانه عقل شمرده می‌شود به طور کامل توضیح داده می‌شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

این طور نشود که انسان برود گوشۀ خانه‌اش بنشیند و با همسر، اولاد، خواهر، برادر، پدر، مادر و دیگران هیچ حرفی نزند و خیال کند که در وادی سیر قرار گرفته و سکوت اختیار کرده است و اهل صمت شده است انسان نباید این اعوجاج‌ها را پیدا بکند؛ بلکه باید انسان معمولی باشد و کلام بی‌فایده نگوید. حتی شوخی کردن برای رضای خدا مستحب است و ثواب هم دارد. همان کسی که دارد شوخی می‌کند در سیر و سلوک است. فرض کنید که انسان حالت سکوت گرفته و همسرش می‌گوید که بچه را سرگرم کن تا من بیایم چه اشکالی دارد که انسان مثلاً قصه‌ای از قصص انبیا را تحت یک عنوان زیبا برای فرزندش بگوید خوب آموزی هم هست یا با دوستانش است و حالت سکوت گرفته است و یک کلمه حرف نمی‌زند؛ این‌ها انحراف است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه اخلاق ربانی (تادیب شهوت: 10 جلدی) مجموعه اخلاق ربانی (تادیب شهوت: 10 جلدی)
۱۵ %
۷۶۰,۰۰۰
۶۴۶,۰۰۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
آشنایی با چند مفهوم کلیدی اخلاق آشنایی با چند مفهوم کلیدی اخلاق
۱۰ %
۲۷,۰۰۰
۲۴,۳۰۰ تومان
سوخته سوخته
۱۰ %
هیأت تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
معیشت مومنانه معیشت مومنانه
۱۰ %
ابولقاسم کریمی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
آدم شدن چه مشکل آدم شدن چه مشکل
۱۰ %
سید حسین هوشی سادات
۴۹,۰۰۰
۴۴,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها