بنر پویش صندوق اربعین

اطلس نبرد تاریخ ساز

اطلس نبرد تاریخ ساز

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۲۸۸
وزن:
۱۸۹۰ گرم
شابک:
9786008269861

معرفی کتاب

کتاب «اطلس نبردهای تاریخ‌ساز» یک اثر جامع پیرامون بزرگترین نبردهای تاریخ بشریت است که در سرنوشت بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها تاثیرگذار بوده است. از دیرباز حکومت‌های مختلف به دلایل مختلف بر همسایگان و سرزمین‌های دورتر هجوم برده‌اند. عمده‌ای این جنگ‌ها به دلیل قدرت‌طلبی حاکمان و دست درازی به منابع کشورهای دیگر بوده است گرچه این مقصود را در پوشش اهدافی متعالی و مقدس جلوه می‌نمودند. همچون جنگ‌های صلیبی که یکی از بزرگترین جنگ‌های تاریخ بود و دو سپاه به هدف کشورگشایی بر سر منطقه قدس نزاع داشتند و آن را جنگ حق و باطل می‌خواندند. در این کتاب شاهد هستیم که تحولات علمی و فرهنگی چگونه بر اوج و فرود حکومت‌ها اثر می‌گذاشته و هر حکومتی که در علم و ثروت و ایدئولوژی دست برتر را داشته توانسته در میدان نبرد نیز موفقیت‌های بیشتری کسب نماید. این کتاب به تمام جنگ‌های شرق و غرب جهان از سال‌ها پیش از میلاد مسیح تا قرن بیست و یکم که جنگ‌های عراق و افغانستان شکل گرفت ادامه دارد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

رومل معروف به «روباه صحرا» در اصل، افسر پیاده نظام بود و کارنامه‌ی حرفه‌ای درخشانی در دوره‌ی جنگ جهانی اول داشت. او در سال ۱۹۳۷ کتابی درباره‌ی تاکتیک‌های پیاده نظام منتشر کرد که نظر هیتلر را جلب کرد. رومل که حالا مورد لطف پیشوا قرار گرفته بود فرمانده لشکری زرهی شد و در حمله‌ی سال ۱۹۴۰ به فرانسه شرکت کرد. او شایستگی و لیاقتش را در این مأموریت هم نشان داد و بنابراین به فرماندهی نیروهای زرهی آلمان در شمال آفریقا سپاه آفریقا منصوب شد. پیروزی‌های مکرر و پی در پی او در جنگ صحرای آفریقا نام رومل را بیش از پیش سر زبان‌ها انداختند بعدتر رومل به اروپا فراخوانده شد و مسئولیت خطوط دفاعی معروف به «دیوار اطلس» را بر عهده گرفت. همان خطوطی که در جریان عملیات روز دی متفقین (۲۴۸-۲۴۹) شکسته شدند. در ژوئیه ی ۱۹۴۴، رومل به مشارکت در دسیسه‌ی نافرجام ترور هیتلر متهم شد و خودش را کشت تا خانواده‌اش را از آتش تلافی جویی هیتلر در امان نگه دارد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز) دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)
۲۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۷۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور کتاب های تاریخ ساز دایره المعارف مصور کتاب های تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور هنرمندان تاریخ ساز دایره المعارف مصور هنرمندان تاریخ ساز
۲۰ %
آنجلا ویلکیس - مریم انصاری - یاسر مالی
۲,۲۵۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور مصر باستان دایره المعارف مصور مصر باستان
۲۰ %
الهام شوشتری زاده - استیون اسنیپ
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان دایره المعارف مصور شاهکار های معماری جهان
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
۱۰ %
۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۱۶۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها