اصول و فلسفه تعلیم و تربیت

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳۰,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۶۸
وزن:
۳۰۲ گرم
شابک:
9789640001820

معرفی کتاب

استاد دکتر علی شریعتمداری جزو اندیشمندان بزرگ و چهره ماندگار ایران و دارای نشان درجه یک تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است. او در دانشگاه تهران مدرک کارشناسی فلسفه خود را دریافت نموده و در دانشگاه‌های میشیگان و تنسی در حوزه تعلیم و ترببیت مدرک ارشد و دکتری خود را دریافت نموده است. ایشان سالیان بسیار به عنوان آموزگار و مربی تربیتی در آموزش و پرورش حضور داشته‌اند و همچنین جزو اولین شورای عالی انقلاب فرهنگی و در دولت بازرگان وزیر آموزش و پرورش بودند.

ایشان صاحب تالیفات بسیاری در حوزه تعلیم و تربیت هستند و همچنین مقالات و کتبی را نیز به فارسی ترجمه کرده‌اند. کتاب «اصول و فلسفه تعلیم و تربیت» یکی از 42 تالیف این استاد بزرگ است. ایشان در این کتاب به شکل مبنایی به سراغ مساله تعلیم و تربیت رفته‌اند و تلاش داشته‌اند چیستی تربیت، کارکرد تربیت و شیوه های متنوع تربیتی را از دیدگاه صاحب نظران این حوزه مورد بررسی قرار دهند. در این کتاب پس از بررسی اصول تربیت از نقطه نظر نحله‌های مختلف فکری به این موضوع نظر داشته و نشان می‌دهد تربیت در هر فلسفه به چه شکل تعبیر و تفسیر می‌گردد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

از نظر ایدئالیست‌ها ماهیت انسان را ذهن یا روح او تشکیل می‌دهد و همان طور که گفته شد این روح با ذهن از امری مجرد که معمولاً خدا نامیده می‌شود، ناشی شده است. قدرت مهم روح انسان فکر او می‌باشد و روی همین زمینه «دکارت» فکر کردن را دلیل بر وجود داشتن تلقی می‌کرد. فکر، انسان را از دیگر موجودات ممتاز می‌سازد. علاوه بر نیروی تفکر، قدرت اراده با آزادی اراده نیز جزء قدرت‌های روح می‌باشد. اهمیت انسان در مقایسه با دیگر حیوانات مربوط به آزادی اراده اوست علاوه بر این جنبه روحی و معنوی انسان بقای او را پس از مرگ تضمین می‌کند از نظر ایدئالیست‌ها هر فرد می‌تواند در خود احساس بقای بعد از مرگ را داشته باشد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نفحات نفت نفحات نفت
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر ادیان در خدمت انسان-امام موسی صدر
۱۰ %
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۵,۵۰۰ تومان
دین در جهان امروز دین در جهان امروز
۱۰ %
امام موسی صدر
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
خویشتن پنهان- استاد طاهرزاده خویشتن پنهان- استاد طاهرزاده
۱۰ %
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
عقل و استدلال و عقلانیت عقل و استدلال و عقلانیت
۲۵ %
۱۸,۰۰۰
۱۳,۵۰۰ تومان
جوان و انتخاب بزرگ-استاد طاهرزاده جوان و انتخاب بزرگ-استاد طاهرزاده
۱۰ %
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها