آیشمن در اورشلیم

آیشمن در اورشلیم

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۲۰,۰۰۰
%۱۰
۱۹۸,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
مستند
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۷۴
وزن:
۳۵۸ گرم
شابک:
9786229647738

معرفی کتاب

کتاب «آیشمن در اورشلیم» اثر هانا‌ آرنت نظریه پرداز مشهور سالهای1963 است که پس از دهه‌ها سال، توسط نشر برج، به زبان فارسی منتشر شده است.

ماجرا از محاکمه مردی آغاز می‌شود که به «قصاب اروپا» شهرت داشت. آدلوف آیشمن از فرماندهان اس‌اس آلمان نازی بود و در دادگاهی به جرائم او رسیدگی شد که آرنت در آن حضور داشت؛ او نیز ضمن روایت آن اتفاق، نظریه خود را در این اثر اعلام می‌کند چراکه از پی اعترافات آیشمن، مساله مهمی رادرک کرده‌است که «از نظر برخی جنایت‌کاران، اعمالشان رفتاری طبیعی بوده‌است»

این نوشتار که پس از ۶۰سال با تلاش زهرا شمس ترجمه شده است، کاملا متعهد به متن اصلی و با رعایت قانون کپی‌رایت و پس از پرداخت حق کپی‌رایت به موسسه هانا آرنت، به دست همه علاقه‌مندان تاریخ، علوم سیاسی و حتی جویندگان مباحث فلسفی رسیده‌است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«شرط پیروزی اس.اس. این است که قربانی شکنجه‌شده، در حق خود روا بداند که بدون اعتراض به‌سوی طناب دار برده شود، خویشتنِ خود را چنان انکار و رها کند که تا نقطهٔ دست‌کشیدن از تأیید هویت خود پیش برود. و این کار بی‌جهت نیست. بیهوده و از سر سادیسم محض نیست که سربازان اس‌اس، شکستِ قربانی را می‌خواهند. آن‌ها می‌دانند نظامی که موفق می‌شود قربانی خود را حتی قبل از به دار آویختن نابود کند... با فرسنگ‌ها فاصله... بهترین نظام برای نگه‌داشتن کل یک ملت در یوغِ بردگی است. در بند تسلیم. هیچ‌چیز از صفوف منظم انسان‌هایی که مانند آدمک به‌سوی مرگ خود می‌روند، هولناک‌تر نیست»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

انسان 250 ساله (حلقه دوم) انسان 250 ساله (حلقه دوم)
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
بارقه ها بارقه ها
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
رقص برزیل با شیطان رقص برزیل با شیطان
۱۰ %
۲۸,۰۰۰
۲۵,۲۰۰ تومان
چه کسی بر جهان حکومت میکند؟ چه کسی بر جهان حکومت میکند؟
۱۰ %
نوام چامسکی - حسین جعفری موحد
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
گام تمدن ساز : بسط بیانیه گام دوم انقلاب با تکیه بر اسناد بین المللی گام تمدن ساز : بسط بیانیه گام دوم انقلاب با تکیه بر اسناد بین المللی
۱۰ %
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
تاب طناب دار تاب طناب دار
۱۰ %
مهدی پناهیان
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها