کتاب تبار انحراف (جلد اول)

کتاب تبار انحراف (جلد اول)

4.2

تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفاء

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۲۰
وزن:
۳۰۸ گرم
شابک:
97862222850760

معرفی کتاب

تبار شناسی انحراف

کتاب در آمدی بر شناخت تبار انحراف تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفاء اثری از حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب به بررسی تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفاء به‌صورت مختصر و مفید پرداخته است. در این متن، به تبیین مفهوم دشمن اشکار در قرآن کریم و معرفی یهود و مشرکان به عنوان دشمنان مسلمانان پرداخته شده است. همچنین، این متن به توضیح درباره اهداف و اساس این پژوهش از منابع اسلامی و تحقیقات استاد حوزه علمیه قم، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب پرداخته است. این کتاب با رویکرد تاریخ بصیرت‌افزا و دشمن‌شناسی تدوین شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:" یهودیان خود را «قوم برگزیده» می‌دانند و این اعتقاد مقوله‌ای اساسی در آیین یهود است. در «تلمود» آمده است که اسرائیل به دانه زیتون شبیه است؛ چراکه زیتون امکان آمیختن با مواد دیگر را ندارد! از سوی دیگر خداوند نیز در قرآن به برتری دادن آنان اشاره کرده است: (یا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْکرُوا نِعْمَتِی الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیکمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُکمْ عَلَی الْعَالَمِینَ)؛ ای بنی‌اسرائیل، نعمتی را که بر شما ارزانی داشتم و شما را بر جهانیان برتری دادم به یاد بیاورید.

خداوند بنی‌اسرائیل را بر جهانیان برتری داده بود و عنایت خویش را همواره بر ایشان نازل می‌کرد. خدای متعال نعمت‌ها و الطاف زیادی به آنان عنایت فرمود که از بردگی به قدرت و عزت رسیدند. می‌توان گفت خداوند این نوع و سطح از مواهب را برای سایر اقوام فراهم ننمود و از این جهت بنی‌اسرائیل را بر سایر اقوام برتری داد. بنابراین برتری بنی‌اسرائیل از جهت نعمت‌ها و الطاف ویژه‌ای است که خداوند برای آن‌ها قرار داده، نه برتری نژاد. البته بنی‌اسرائیل در مقابل این‌همه نشانه آشکار از محبت و قدرت الهی، کفران و لجاجت و بهانه‌جویی را جایگزین شکر و عبادت خدا کردند."

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها وحدت اسلامی : واقعیت ها و توهم ها
۱۰ %
۱۰,۰۰۰
۹,۰۰۰ تومان
بشنو از نی صفایی حائری بشنو از نی صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
اربعین مرثیه  برترین اشعار عاشورایی فارسی اربعین مرثیه  برترین اشعار عاشورایی فارسی
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
پس از 40 سال پس از 40 سال
۱۰ %
حمید سبحانی صدر
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
آیه های سبز صفایی حائری آیه های سبز صفایی حائری
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
طعم شیرین خدا جلد اول (من با خدای کوچکم قهرم) طعم شیرین خدا جلد اول (من با خدای کوچکم قهرم)
۱۰ %
۱۲۹,۰۰۰
۱۱۶,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها