آب پرتقال در کربلای 5

آب پرتقال در کربلای 5

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۴۵,۰۰۰
%۱۰
۴۰,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۷۳
وزن:
۱۸۶ گرم
شابک:
9786000350420

معرفی کتاب

پزشکان و پرستاران بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و در مواقع بحران، اهمیت این قشر بیشتر نیز می‌شود. بحران کرونا مانند جنگ تحمیلی یکی از مواقعی بود که این متخصصان کشورمان شبانه‌روز در بیمارستان‌ها حضور داشتند و برای نجات هموطنان خود، از هیچ چیز دریغ نمی‌کردند. کتاب حاضر روایتی کوتاه از مدافعان سلامت است که در خط مقدّم این جهاد قرار داشتند.

کتاب «آب پرتقال در کربلای ۵!» اثری‌ست داستان‌گونه که هر صفحه از آن در چند خط، وقایع مرتبط با کرونا را بازگو می‌کند. از شیوع کرونا و همه‌گیری در ایران، تا اوج گرفتن این بحران و فوت عزیزان بسیاری از مردم ایران، هر روایت بخشی از این واقعۀ تلخ و تکان‌دهنده را، البته با زبانی که تا حدّ ممکن تلطیف و نرم شده، به تصویر می‌کشد. نویسندۀ این کتاب «مهدی عجم» در مصاحبه با گروه‌هایی از این قشر فداکار، صد و سی‌و‌پنج خُرده‌روایت کرونایی از مدافعان سلامت را تهیّه کرده که گرچه در یکایک آن‌ها اندوه و رنج را به همراه انسان‌های دیگر احساس می‌کنیم، اما در پشت‌پردۀ تمام آن‌ها رنگ‌وبویی از امید است که در صورت امکان، نویسنده آن را با بیان طنزآمیز پررنگ‌تر کرده تا حاصل کار جمعی این جهاد را به چشم خواننده بیاورد؛ مهر تأییدی دیگر بر روحیۀ جهادی مردم ایران.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«بعد از هفته‌ها تلاش در بخش کرونایی‌ها، آخر خودم هم مبتلا شدم و به سرعت وارد فاز بدحالی شدم و بستری. قریب به یک ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودم و روزهای سختی را پشت سر می‌نهادم و به دستگاه تهویۀ مکانیکی نیز متصل بودم. به قول رفقا، تا لبۀ آن دنیا رفتم و برگشتم.
هیچ‌گاه یادم نمی‌رود. برخی اوقات حال عجیبی بر من مسلّط می‌شد و لرزش عجیبی پیدا می‌کردم. ضربان قلبم بالا و پایین می‌رفت و بدحال می‌شدم. دقایقی این حال را داشتم و بعد انگار آرام می‌شدم. بعدها فهمیدم هر موقع این حال بد برایم رقم می‌خورد، فردی در بخش ویژه که من بستری بودم، به رحمت خدا رفته است. انگار بال‌های حضرت عزرائیل سلام الله علیها، هنگام عبور از کنارم بر من می‌گرفت و آن حال بد برایم رقم می‌خورد! الان که برایتان تعریف می‌کنم، مو بر بدنم سیخ شده است.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

قصه های من و ننه آغا قصه های من و ننه آغا
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
سه دیدار جلد اول (رجعت به ریشه ها) سه دیدار جلد اول (رجعت به ریشه ها)
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
ارمیا ارمیا
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
سه دیدار جلد دوم (در میانه میدان) سه دیدار جلد دوم (در میانه میدان)
۱۰ %
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
خاطرات سفیر خاطرات سفیر
۱۰ %
نیلوفر شادمهری
۱۵۵,۰۰۰
۱۳۹,۵۰۰ تومان
دعبل و زلفا دعبل و زلفا
۱۰ %
مظفر سالاری
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها